Annonsinformation

Annonsprislistor och utgivning 2014

Besöksliv ger dig kanalerna till branschens beslutsfattare!


I Besöksliv når du chefer och ägare på de större företagen och kedjorna i branschen. Det vill säga hotell, restauranger, campingar, konferensanläggningar, stugbyar och skidanläggningar. VISITAs medlemsföretag står för 75 % av branschens omsättning.

Besöksliv Affärsmagasin

Besöksliv magasin är det ledande affärsmagasinet för besöksnäringen. Vi har funnits sedan 1916 och är en naturlig del av många chefer och ägares arbetsvardag. Här tar de del av nyheter och fördjupande reportage om sin egen bransch. Som annonsör når du beslutsfattarna i en positiv läsmiljö fylld av inspiration, vilket gör att även dina annonser tas emot med intresse och nyfikenhet. Magasinet kommer med 11 nummer/år. 

Ladda ner prislista för affärsmagasinet>

Nyhetssajt och dagligt nyhetsbrev

Våra läsare följer även Besökslivs nyheter på sajten www.besoksliv.se som också finns i en mobilanpassad version. Den uppdateras dagligen med det allra senaste som händer i branschen. Dessutom sammanfattas den i ett dagligt nyhetsbrev som bland annat går ut till alla e-postadresser i Visitas medlemsregister. 

Ladda ner prislista för nyhetssajt och nyhetsbrev >

Våra leverantörer

Genom åren har annonssektionen Våra leverantörer utvecklats till ett behändigt branschregister för våra läsare. Som leverantör väljer du under vilken rubrik du vill ha din annons och den exponeras då i alla elva tidningar under året samt i branschregistret på sajten. 

Ladda ner prislista för Våra Leverantörer >

 

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur du kan använda Besökslivs olika kanaler för att öka er försäljning till besöksnäringen. 

Vänliga hälsningar
Besöksliv – Informa AB
08-34 03 02
besoksliv@informa.se

Här kan du ladda ner alla prislistor i en pdf >

 

 
Annons
Webbpuff

Besöksliv Nyhetsbrev

Paul Svensson

Grönt i sökaren för Paul Svensson på Fotografiska

Lördagsintervjun. När Paul Svensson öppnar ny restaurang på Fotografiska är själva menyn är gjord av valnötsfibrer. Begreppen grönsaker och kött räcker inte till – han pratar istället om ”växter och animalier”.

Stefan Karlsson Toso

Stefan Karlsson vill avdramatisera kroglivet

Göteborgskrögaren Stefan Karlsson har öppnat två nya restauranger på några månader. Nu är det dags för investeringarna att börja betala sig.

Östling Zedendahl Schulman Liljedahl

Hållbarhet ger lönsamhet

De har vitt skilda verkligheter – men har en tydlig sak gemensamt: Hållbarhet. Visitas vd Eva Östling möter Menette von Schulman, Per Liljedahl och Camilla Zedendahl. 

Jacqueline Cavazza 476

Hon vill göra Sverige kräsnare

Jacqueline Cavazza ska utveckla relationen mellan kultur och gastronomi på Mathias Dahlgrens Matbordet.

Maya Samuelsson

Maya ska bli bäst i världen

Lördagsintervjun. När Maya Samuelsson besökte en vingård första gången var hon bara sex månader gammal. Nyligen vann hon ”Årets Lily”. Målet nu: att vinna VM.

Annons