Annonsinformation

Annonsprislistor och utgivning 2014

Besöksliv ger dig kanalerna till branschens beslutsfattare!


I Besöksliv når du chefer och ägare på de större företagen och kedjorna i branschen. Det vill säga hotell, restauranger, campingar, konferensanläggningar, stugbyar och skidanläggningar. VISITAs medlemsföretag står för 75 % av branschens omsättning.

Besöksliv Affärsmagasin

Besöksliv magasin är det ledande affärsmagasinet för besöksnäringen. Vi har funnits sedan 1916 och är en naturlig del av många chefer och ägares arbetsvardag. Här tar de del av nyheter och fördjupande reportage om sin egen bransch. Som annonsör når du beslutsfattarna i en positiv läsmiljö fylld av inspiration, vilket gör att även dina annonser tas emot med intresse och nyfikenhet. Magasinet kommer med 11 nummer/år. 

Ladda ner prislista för affärsmagasinet>

Nyhetssajt och dagligt nyhetsbrev

Våra läsare följer även Besökslivs nyheter på sajten www.besoksliv.se som också finns i en mobilanpassad version. Den uppdateras dagligen med det allra senaste som händer i branschen. Dessutom sammanfattas den i ett dagligt nyhetsbrev som bland annat går ut till alla e-postadresser i Visitas medlemsregister. 

Ladda ner prislista för nyhetssajt och nyhetsbrev >

Våra leverantörer

Genom åren har annonssektionen Våra leverantörer utvecklats till ett behändigt branschregister för våra läsare. Som leverantör väljer du under vilken rubrik du vill ha din annons och den exponeras då i alla elva tidningar under året samt i branschregistret på sajten. 

Ladda ner prislista för Våra Leverantörer >

 

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur du kan använda Besökslivs olika kanaler för att öka er försäljning till besöksnäringen. 

Vänliga hälsningar
Besöksliv – Informa AB
08-34 03 02
besoksliv@informa.se

Här kan du ladda ner alla prislistor i en pdf >

 

 
Annons
Webbpuff

Besöksliv Nyhetsbrev

Ella Niia

Niia: ”Det ska vara samma momssats på mat”

Lördagsintervjun. Efter snart tio år lämnar Ella Niia posten som ordförande för HRF. Hon är för dagens nivå av moms på restaurangmat, men branschens största fråga tycker hon är något helt annat.– Hur kul är det att gå till ett jobb där arbetsgivarna pratar om att vi måste sänka minimilönerna? Den branschen kommer inte att kunna tävla om framtidens arbetskraft.

Martin Ådahl

”Orimligt med olika moms på mat”

Centerns chefsekonom Martin Ådahl anser att de sänkta arbetsgivaravgifterna för ungdomar har varit väldigt effektiva för sysselsättningen.

Lars Åkerlund Eva Östling

Lars Åkerlund lärde USA att fika

Eva möter. Lars Åkerlund ville lära New York-borna att fika. Åtta år efter att han
 öppnade han lyckats – med råge.– I slutet av juni blir vi New Yorks största privatägda kaffekedja.

Carl Jan Granqvist 476

"Mycket roligare att äta historia"

Lördagsintervjun. Carl Jan Granqvist ger en känga till dagens ungdom, berättar om destinationen kring Saxå Bruk och avslöjar nya projektet Aptitum.

Stefan Karlsson krögaren pressbild

”Satsar man rätt blir det överskott”

Lördagsintervjun. Stefan Karlsson drev år efter år Sveriges lönsammaste hotell, trots att pengar aldrig var drivkraften. När han insåg att jobbet drev hans familj ifrån honom tog han hjälp av en terapeut. Nu släpper han fram andra– Personalen måste få vara delaktig, säger Stefan Karlsson.

Annons