Annonsinformation

Annonsprislistor och utgivning 2014

Platsannonsera på webben
En platsannons på besoksliv.se bokar du månadsvis.
För 4 500 kr får du 30 dagar på webben och då ingår plats i vårt HTML-baserade nyhetsbrev som kommer varje dag till drygt 12 000 prenumeranter.
www.besoksliv.se hade ca 50 000 unika besökare i januari 2014.
Maila brödtext i ett worddokument samt ev. logotype i formaten gif eller jpg till annons@informa.se så lägger vi upp annonsen enligt dina önskemål.
Nu får du som medlem i Visita 20% rabatt på alla platsannonser på webben. Uppge detta vid bokning.


Banner på webben
Varje vecka besöker drygt 17 200 unika besökare www.besoksliv.se. De allra flesta är beslutsfattare på hotell, restauranger och andra delar av besöksnäringen som exempelvis nöjesparker, kursgårdar och campinganläggningar.
Vill du annonsera med banner så mejla besoksliv@informa.se eller ring oss på 08-34 03 02.

Nyhetsbrev
Varje dag skickar Besöksliv ut ett nyhetsbrev med de senaste nyheterna inom branschen. I nuläget går det ut till drygt 12 000 prenumeranter. I nyhetsbrevet finns det två annonsplatser à 620x240 pixlar som vardera kostar 4 000 kr/vecka. Nyhetsbrevet är ett effektivt och kostnadseffektivt sätt att kommunicera med beslutsfattarna i branschen då dessa annonser ofta får en relativt hög klickfrekvens.

Annonsera i Besöksliv magasin
Besöksliv magasin är det ledande affärsmagasinet för besöksnäringen. Vi har funnits sedan 1916 och är en naturlig del av många chefer och ägares arbetsvardag. Här tar de del av trender och nyheter i sin egen bransch. Magasinet kommer ut med elva nummer/år och enligt ORVESTO Näringsliv 2012 hade vi 26 000 läsare.
Kontakta oss på annonsavdelningen så berättar vi mer om hur du annonserar i magasinet. besoksliv@informa.se 08-34 03 02.

Ladda ner prislistor, format och utgivningsplaner samt inställningsfiler på Informas hemsida.

__________________________________________________________

Besöksliv är den effektivaste kanalen för att kommunicera med beslutsfattarna i Besöksnäringen. Tidningen, sajten och nthetsbrevet ägs av Visita och läses av chefer och ägare på de större företagen och kedjorna i branschen. Det vill säga hotell, restauranger, campingar, konferensanläggningar, stugbyar och skidanläggningar. VISITAs medlemsföretag står för 75 % av branschens omsättning.

Ring eller mejla oss så berättar vi mer om på vilket sätt Besökslivs olika kanaler kan hjälpa er att göra fler och större affärer med besöksnäringen.

Informa AB
Tel: 08-34 03 02
E-post: besoksliv@informa.se

Annons
Webbpuff

Besöksliv Nyhetsbrev

Carl Jan Granqvist 476

"Mycket roligare att äta historia"

Lördagsintervjun. Carl Jan Granqvist ger en känga till dagens ungdom, berättar om destinationen kring Saxå Bruk och avslöjar nya projektet Aptitum.

Stefan Karlsson krögaren pressbild

”Satsar man rätt blir det överskott”

Lördagsintervjun. Stefan Karlsson drev år efter år Sveriges lönsammaste hotell, trots att pengar aldrig var drivkraften. När han insåg att jobbet drev hans familj ifrån honom tog han hjälp av en terapeut. Nu släpper han fram andra– Personalen måste få vara delaktig, säger Stefan Karlsson.

Malin Söderström 476

Malin Söderström: ”Jag har skrivkramp”

Lördagsintervjun. Malin Söderström berättar om den nya röken, ekonomin, uppbrottet med de tidigare delägarna – och varför hon inte kan skriva recept längre.

Fransson Östling

Karin Fransson – örternas drottning

Lördagsintervjun. Det sa bara klick när den unga tyskan träffade sin svenske drömprins. Nu har de varit tillsammans i över 35 år, men hon skapar fortfarande rubriker – tack vare sin kärlek till maten och till Borgholm. Kocken Karin Fransson är årets mottagare av Visitas Hall of Fame.

Per Gunne pressbild

Gunne – från tidningshus mot hotell

Lördagsintervjun. Per Gunne lämnade Metro och klev in i krogbranschen. Han berättar han om hur miljardkoncernen ska ta sig in på hotellmarknaden och det positiva med att de unga inte stannar i branschen.

Annons