Annons

Best Westerns nya kedja vill bli ledande på mellanklasshotell

zoom Del av nya Sure. Frimurarehotellet i Kalmar.
Del av nya Sure. Frimurarehotellet i Kalmar.
NYHETER. Sure Hotels ska bli ledande i Skandinavien bland mellanklasshotell. Redan i oktober lanseras de första åtta hotellen i Sverige. ”Vi räknar med att ha 20 hotell igång vid årsskiftet”, säger Johan Kukacka, vd på Best Western som står bakom det nya varumärket.
Annons

Målsättningen är kaxig bakom det varumärket Sure som nu rullas ut på den svenska marknaden. Sure Hotels ska bli ledande inom mellanklassegmentet.

Varumärket lanserades i USA i slutet av 2016 och de senaste månaderna har diskussioner förts med ett antal hotell på den svenska marknaden.

 

Startar med åtta hotell

Först ut är åtta hotell från Norrtälje i norr till Bjärehalvön i Söder. Till årsskiftet ska ytterligare ett dussin hotell ingå i Sure och inom en nära framtid handlar det om ett femtiotal.

– Vi har många hotell som står i kö för att ansluta sig, säger Johan Kukacka.

Tanken är att de hotell som ansluter sig till Sure ska få tillgång till Best Westerns globala nätverk men kan ändå behålla en personlig prägel.

– Sure är till för de hotell som inte hittat någon kedja de vill tillhöra.

Medlemsägda Best Western bygger på ett frivilligt samarbete mellan fristående hotell.

– Samtliga Best Westerns varumärken har en varumärkesstandard där kraven för Sure-hotellen kommer erbjuda större frihet och flexibilitet.

Samtidigt kan de utnyttja Best Westerns bokningssystem, lojalitetsprogrammet och övrigt stöd inom distribution, försäljning, marknadsföring och inköp.