Annons

Bokningsboom för nya lyxhotellet med Hollywood-trappa

NYHETER. I mars slås portarna upp för nya hotellvärldens storsnackis – At Six i Stockholm. För en månad sedan öppnades bokningen och sedan dess har både stora event– och privatbokningar rullat in. Det märks att många vill vara "först på plats" – till och med stockholmare, säger hotellets vd Jennie Hahmann Håkanson.
Annons

Det nya toppmoderna lyxhotellet på Brunkebergstorg i Stockholm har 343 hotellrum, varav 40 är sviter. Hotellets sociala ytor breder ut sig över två plan med restaurang, barer, lounger och en hela 2 000 kvadratmeter stor eventarena för 1 000 gäster. 

Lyxsvit med pansarfönster

Själva hotellrummen är inredda med skrivbord av marmor, specialdesignade soffor, drinkskåp i borstad mässing, ekpanel, och tonade speglar och fönster. På byggnadens högsta våning ligger hotellets kronjuvel – Presidentsviten.

Det är 85 kvadratmeter med panoramautsikt, privat takterrass och pansarfönster. Sviten går loss på 35 tusen kronor per natt – fast pris. Dock har trycket på sviten inte varit lika hårt som hos övriga hotellet, och den står ännu utan obokningar, enligt Jennie Hahmann Håkanson.

En central trappa är gjord i vit granit av typen ”white macaubas” från Brasilien och sedan tillslipad i Italien. Den ska föra sinnet till en klassisk Hollywoodscen där en stjärna skrider upp eller ner för en imponerande trappa.

– Det är något speciellt med den här typen av trappor helt enkelt och ambitionen har varit att låta den bli ett unikt blickfång i inredningen, säger Jennie Hahmann Håkanson.

Många stockholmare vill test-bo

Ända sedan bokningen öppnades för några vecskor sedan har det rullat in bokningar både på  event–, privat– och företagssidan.

– Sedan vi öppnade rumsbokning har vi också fått en hel del bokningar från privatpersoner, vilket är väldigt roligt. Oftast räknar man ju med att individuella bokningar sker max tre månader innan ankomst, så det tar vi som ett tecken på att många är nyfikna på At Six, säger hotellets vd, Jennie Hahmann Håkanson.

Är det som ni förväntat er?

– Vi följer våra uppsatta mål, så det känns bra. Eventbokningar är spridda över hela 2017, men de individuella bokningarna är främst i mars och april. Det märks att man gärna vill vara först på plats, säger Jennie Hahmann Håkanson.

Var kommer gästerna ifrån?

– Vi ser många stockholmare bland de privata bokningarna, det är kul. Men överlag är det blandat lokalt, nationellt och internationellt.

Hur många event har ni inbokade?

– Många, men vi har plats för fler! De flesta eventbokningarna hittills är möten och fester med sittande middag och det rör sig om runt 300 gäster. Men vi ser fram emot att även bli en arena för riktigt roliga mingelpartyn.

Vem är drömgästen?

– Drömgäster kan se så olika ut. Visst är det roligt med flärden i kända ansikten från alla delar av världen, men om du frågar mig handlar det om personer som verkligen får ut max av att bo på At Six. Jag ser det som personer som arbetar hårt och behöver en plats för vila och återhämtning där servicen är skräddarsydd, som samtidigt vill vara i händelsernas mitt, med livliga barer och restauranger med hög puls och hög kvalitet. De lever ett liv där gränsen mellan arbete och fritid tenderar att suddas ut och söker ett hotell som är en lika bra bas för båda.