Annons

Här är Hiltons nya varumärke

zoom Mindre rum och lägre priser, men även spelavdelning och bio.
Mindre rum och lägre priser, men även spelavdelning och bio.
NYHETER. Med Tru by Hilton riktar sig kedjan mot unga resenärer. Hotellrummen kommer att vara mindre till ytan och utrustade med bland annat en spelavdelning.
Annons

Nu presenterar hotellkedjan sin nya satsning Tru by Hilton. Tanken är att anpassa erbjudandet efter generationen som föddes från mitten av 80-talet. Det handlar om unga resenärer som i dag saknar ett hotellalternativ i mellankategorin i storstäder, vid motorvägar och vid flygplatser.

Till skillnad från traditionella Hilton-hotell ska de här inte ha fler än 100 rum. Och rummen kommer att vara mindre än vanligt. Det samma gäller priset för en övernattning, för runt 850 kronor ingår bland annat gratis frukost, en avdelning för spel kallad The Play Zone, en avdelning med en storskärm och biografstolar samt träningsrum.

Kedjan har 102 Tru by Hilton-hotell på gång i USA och Kanada, och ytterligare 30 stycken planeras. Enligt Christopher J. Nassetta, som är Hiltons toppchef, kan Tru by Hilton bli det största av hotellkedjans varumärken.