Annons

Så många reste med nya Gotlandsbåten

zoom Lyckad premiärhelg. Nya Gotlandsbåten kommer fortsatt att hålla en låg prisbild.
Lyckad premiärhelg. Nya Gotlandsbåten kommer fortsatt att hålla en låg prisbild.
NYHETER. Premiärturen för Gotlandsbåten gick över förväntan. Totalt reste 2500 passagerare med den nya båtlinjen under de första fyra dygnen. ”Det var som att de inte ville gå av båten när vi kom fram till Visby på torsdagskvällen”, säger Ralph Axelson, vd för Gotlandsbåten. 
Annons

Den nya Gotlandsbåten startade sin trafik förra veckan. Premiärturen gick från Nynäshamn till Visby under torsdagskvällen och Ralph Axelson är nöjd med starten.

– Det kändes helt magiskt att få köra första turen med kunder. Och det gick över förväntan, allt flöt på perfekt, det var inga incidenter eller någonting. Och passagerarna var jättenöjda, det var som att de inte ville gå av båten när vi kom fram till Visby på torsdagskvällen.

[LÄS MER: ”Gotlandsbåten startar ny färjelinje med priskrig”]

Mellan torsdag och söndag hade Gotlandsbåten 2500 passagerare. Enligt Ralph Axelson var de positiva till utbudet ombord.

Låga priser under våren

– De sa att båten var mingelvänlig och att det var roligt att kunna gå runt bland våra fyra serveringar. Flera tyckte att det fanns mycket att välja på, det är man inte van vid när det gäller den här typen av linjer. Jag fick också höra mycket gott om vår besättning, att de var genuint intresserade och serviceinriktade, säger han.

Den nya Gotlandsbåten konkurrerar med Destination Gotland om kunderna. I en tidigare intervju med Besöksliv har Ralph Axelson sagt att bolaget ska vara en utmanare vad gäller priset.

– Vi har tagit femtionio kronor per person och det kommer vi att fortsätta med nu under våren.

Kommer ni att ändra något inför den fortsatta säsongen?

– Nej, ingenting, vi kommer att jobba vidare på samma sätt som under premiären. 

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...