Annons

Gästfokus när världen förändras

Onsdag den 9 januari 2019 är det sjätte året i rad för Hotel Market Seminars. I år är temat "Gästen i fokus"
Annons

Bill Gates har gett Hans Roslings bok ”Factfulness” till alla som gick ut college i USA i år. Barack Obama hade med boken på sin rekommenderade lista över böcker att läsa under sommaren. Familjen Wallenbergs stiftelse tillsammans med Nobel Center ger 10 000 gymnasieelever möjlighet att läsa boken gratis. Efter hårt arbete har vi lyckats övertyga stiftelsen Gapminder, som färdigställt boken efter Hans Roslings bortgång, om att skicka Olof Gränström från Gapminder till Hotel Market Seminars för att berätta om hur världen ser ut idag och hur resandet kommer att utvecklas de kommande åren.

Jag har själv precis läst klart Factfulness och instämmer med över 500 recensioner på Amazon som ger boken betyget 4,7 på den femgradiga skalan. Boken är omvälvande i sig men innehåller också en mängd personliga upplevelser i Hans Roslings liv. Dessutom får läsaren många väldigt smarta råd i hur man kan hänga med i utvecklingen och hålla sin kunskap uppdaterad.

På Hotel Market Seminars är temat den här gången ”Gästen i fokus” vilket i klartext betyder att hotellet ska sälja rätt erbjudande till rätt gäst till rätt pris i rätt distributionskanal samt ge gästen rätt upplevelse i hotellet. Först då blir gästen nöjd och ger hotellet bra recensioner på Google, Tripadvisor och OTA:erna. Detta leder till högre efterfrågan från andra gäster som vill övernatta på hotellet vilket i sin tur leder till högre intäkter och högre lönsamhet.

Det är alltid gästen i fokus som ger den högsta lönsamheten. För att lyckas krävs att alla har ett gemensamt mål för att arbeta åt samma håll. Ta med dig din ledningsgrupp till Hotel Market Seminars. Boka och betala senast den 21 oktober 2018 för att få det lägsta priset som är samma som förra gången, dvs. 3900 kr exklusive moms per person för hela dagen inklusive måltider.

Ambitionen med Hotel Market Seminars 2019 är att ge insikter och kunskaper om hur alla hotell kan bli bättre på att sätta gästen i fokus före, under och efter vistelsen på hotellet. Precis som tidigare år varvas inspirerande föreläsare,  ”master classes”, ”crash courses” och workshops och expertpaneler. Alla får också möjlighet att träffa många av de leverantörer som just nu har de mest intressanta lösningarna för att sätta gästen i fokus.

Mer information hittar du på Hotel Market Seminars webbplats www.hotelmarketseminars.com

Annemarie Gubanski och jag brinner för att utveckla alla som arbetar i branschen. Vi vill att Hotel Market Seminars ska inspirera till ny kunskap och till att våga pröva nya idéer framförallt inom marknad, sälj och revenue management.