Annons

Programmet blir det bästa hittills

Onsdag den 11 januari 2017 är det återigen dags för Hotel Market Seminars. Det blir fjärde gången Annemarie Gubanski och jag arrangerar en heldag kring marknadsföring, försäljning och revenue management för hotellbranschen i Norden. Med 300 deltagare är dagen årets viktigaste forum för hur hotellen på ett kostnadseffektivt sätt skaffar sina intäkter. I år är temat "Hotellets digitala IQ" vilket innebär ett fokus på den digitala världen som nu alla hotell i hela världen måste förhålla sig till och lära sig mer av.
Annons

Onsdag den 11 januari 2017 är det återigen dags för Hotel Market Seminars. Det blir fjärde gången Annemarie Gubanski och jag arrangerar en heldag kring marknadsföring, försäljning och revenue management för hotellbranschen i Norden. Med 300 deltagare är dagen årets viktigaste forum för hur hotellen på ett kostnadseffektivt sätt skaffar sina intäkter. I år är temat ”Hotellets digitala IQ” vilket innebär ett fokus på den digitala världen som nu alla hotell i hela världen måste förhålla sig till och lära sig mer av.

Programmet är nästan klart och vi kan redan nu se att det blir ett riktigt intresant program. I år kommer flygbolaget KLM att berätta om sina framgångar inom sociala media. De har blivit omtalade vid flera tillfällen, bl.a. när man via Facebook kunde välja vem man ville sitta brevid på långflygningen. KLM ger tips och idéer om hur hotellen kan göra för att uppmärksammas mer i den digitala världen.

Självklart finns det även i år möjligheter till fördjupning kring revenue management i master classes och crash courses samt i rundabordsdiskussioner. I år ligger fokus på hur en revenue manager kan använda digitala hjälpmedel för att öka intäkterna på ett kostnadseffektivt sätt.

Google och Booking.com kommer att berätta om vad som händer inom resor och turism och företrädare från branschen kommer att få möjlighet att debattera. Vi hoppas på att det blir högt i tak och att debatten reder ut begreppen. Kanske kan det resultera i något positivt för branschen som helhet. De som är på plats för veta först av alla.

Det här året byter vi plats till Stockholm Waterfront Congress Centre för att vara samlokaliserade med Lounge Event som i två dagar (onsdag 11 januari och torsdag 12 januari) samlar branschens leverantörer till en utställning och seminarier. Självklart har även alla som deltar i Hotel Market Seminars möjlighet att besöka Lounge Event utan extra kostnad.

Passa på att boka Hotel Market Seminars senast den 25 november för att få det låga priset på 3900 kr för hela programmet inklusive alla måltider under dagen.