Tripadvisor kan bli din bästa vän

Tripadvisor har vuxit kraftigt det senaste året. Idag finns det över 75 miljoner recensioner från resenärer från hela världen. Det är allt från 110 000 destinationer, 610 000 hotell, 880 000 restauranger och 200 000 attraktioner som bedömts. Det finns över 11 miljoner foton från resenärer. Tillväxten fortsätter för enligt Tripadvisor tillkommer 50 nya recensioner per minut. Jo, folk läser verkligen recensioner innan de bestämmer sig för vart de ska resa, var de ska bo och vilken restaurang de ska besöka. Tripadvisor har 56 miljoner unika besökare per månad. Webbplatsen finns i 30 olika länder på 21 olika språk. I juli 2012 hade Tripadvisor 1400 anställda.

Nu är det så att en del hotell gillar inte Tripadvisor för de får så många dåliga recensioner. En del hotell vill att Tripadvisor ska försvinna. Det var bättre förr när resenärerna inte kunde sprida sina dåliga budskap lika lätt. Mitt råd till dessa hotellägare och ledningar är att ändra inställning. Gör Tripadvisor till din vän istället. Här är en några tips och idéer rangordnade efter viktighetsgrad.

  1. Gästen har rätt. De beröm och klagomål som de skriver om på Tripadvisor stämmer. Det är deras upplevelse. Förstärk de saker som gästen berömmer. Åtgärda först alla problem som inte kräver några stora investeringar. Åtgärda även stora problem genom att ta upp dem i nästa års investeringsbudget. Om inte problemen åtgärdas kommer gästerna att forsätta att skriva negativa omdömen.
  2. Svara på alla recensioner som skrivs om ditt hotell. Om du får många omdömen svara i första hand på alla negativa omdömen, men försök att hinna med alla omdömen. Detta är ett perfekt jobb för hotellchefen eller receptionschefen för de har kanske även träffat gästen.
  3. Uppmana alla gäster att skriva ett omdöme på Tripadvisor. Det har visat sig att folk väljer att bo på hotell som har många omdömen för att då blir bilden av hotellet mer komplett och rättvis. En dålig recension kommer inte att synas lika mycket bland många bra recensioner.
  4. Länka in Tripadvisor på din egen hemsida, så att gästerna kan läsa omdömena direkt i samband med att de tittar på ditt hotell. Genom att visa alla recensioner visar du att du har ett gott uppsåt genom att du vågar visa öppenhet. Inga dolda agendor.
  5. Sätt upp mål för hur många recensioner du ska få per månad eller år på Tripadvisor samt vilken plats i rangordningen du ska ha jämfört med andra hotell på destinationen. Berätta om dessa mål för alla dina anställda så att de kan hjälpa till att förbättra placeringen på Tripadvisor vilken i praktiken innebär att ge hotellets gäster en ännu bättre upplevelse.

Om du genomför dessa fem enkla åtgärder kommer gästerna att märka skillnad i service på ditt hotell och du kommer att se Tripadvisor som en av dina bästa vänner.

blog comments powered by Disqus
Webbpuff

Besöksliv Nyhetsbrev

Annons