1 av 4 transaktioner på Starbucks mobila

För mindre än ett år sedan laserade Starbucks sin betalningsapp för iOS, BlackBerry och Android har det genomförts mer än 26 miljoner transaktioner, enligt kedjan. Gradvis har antalet transaktioner ökat med 3 miljoner genomförda efter 9 veckor efter releasen medans senaste 9 veckorna har det skett 6 miljoner transaktioner, säger Adam Brotman, General Manager för Starbucks. Städer med största volym är New York, Seattle, San Francisco, Chicago and San Jose, Californien.

Starbucks presenterade tidigare under året att  2011 skulle vara “year of mobile” för företaget. Bland andra höjdpunkter har företaget Cup Magic reality app, som har givit 450 000 “engagement points” sedan releasen i november. 

$110 miljoner har återladdats via mobil till Starbucks kundkort.
$2.4 miljarder har laddats upp på betalkortet under året.
Att betala med mobilen, via app eller de nya teknologierna som snart når Sverige är ett snabbare betalsätt. Det är även enklare och sparar tid för kunden samtidigt som företaget kan maximera sina intäkter och effektivisera sin business. Glöm chip and pin och gräsliga cashautomater på var och varannan bar. För er som kan - Konceptualisera även lojalitet och betalning. Samma sak gäller arbetet med automatiska inchecknings- och betalningsterminaler för hotell. Anamma de nya beteendemönster som både är här och som håller på att etableras samt utnyttja den teknik som finns för att underlätta både för kund, gäst och företag. Begreppet Hotell och vad gästen önskar förändras snabbt och står nu i ett vägskäl med nya tekniker som bästa vänner.

blog comments powered by Disqus