We try harder - Lägsta livsformen av service

Inte för att gnälla, men till och från möter man företag som är på andra sidan spektra, utifrån sina egna värderingar. Just där finner vi AVIS. We try harder. Snyggt. Men ni försöker inte det minsta. Ni tvärtom är riktigt riktigt usla på service, speciellt när era bilar går sönder. Inga detaljer men trasig hyrbil som inte vill starta mitt i Sthlm, späckad dag och vidare på kvällen. Ny bil? Nej. "Invänta servicetekniker som kommer inom 2 timmar, ifall han inte får igång bilen så bogseras den bort. Sen kan du få en ersättningsbil." We try harder. Har jag 3 timmar att invänta konstaterandet att er bil är kaput? Nej. Jag måste åka nu! We try harder. Att ni sedan blir otrevliga när jag förklarar min situation och önskar en ny bil omgående, det är riktigt illa. Sluta hålla på att låtsas. We try harder. Ni försökte inte det minsta att lösa mina problem som jag har fått för att er bil inte fungerar. Ni försökte att rädda er egen bil, inte att räddda min dag. "Det är vår policy och chefen är inte här", så skulle det sällan eller aldrig låta på ett hotell ifall det är ett problem med rummet. Kunden/ gästen nöjd. Alltid. ALLTID!

Att läsa från AVIS hemsida:

The phrase We Try Harder” has gone down in advertising history as one of the longest-lasting and respected taglines.  The origination of the slogan was not to create a cute, gimmick, but instead it was – and is -- a business philosophy that every Avis employee holds true. “We Try Harder” has helped Avis earn a reputation as one of the most admired businesses in the world.

Snacka går ju. We try harder.

blog comments powered by Disqus