Ämne Benchmarking

  • Perra Pettersson bland Europas top minds

    Anders Johansson Förra veckan i samband med HSMAI ROC i Amsterdam utsåg HSMAI de 20 personer i Europa som bidragit mest under 2016 till marknadsföring, försäljning och revenue management i Besöksnäringen. Vi i Sverige ska känna oss stolta för att Perra Pettersson från Benchmarking Alliance är en av de 20 personerna. Stort grattis och ett stort tack till Perra som länge konsekvent predikat och drivit frågor kring benchmarking för att göra branschen mer professionell. Besöksnäringen är inte snabb att ta till sig nya idéer, så jag är säker på att Perra och hans gäng från tid till annan har fått kämpa hårt för att bygga upp Benchmarking Alliance i Norden och Baltikum.

    Benchmarking är numera en grundbult inom marknadsstrategi, positionering och revenue management i besöksnäringen. Det finns fortfarande möjligheter att utveckla benchmarking inom fler områden inom ett hotell och även inom konferens, camping och andra delar av besöksnäringen. De som ännu inte använder sig av benchmarking för att hitta rätt strategier har mycket svårare att hitta vägar till framgång. Undersökningar visar att de hotell som använder benchmarking blir mer framgångsrika på marknaden. Anledningen är i första hand att dessa hotell har betydligt bättre förståelse för marknaden än de som bara befinner sig i sin egen lilla bubbla.

    Bilden visar ett glatt gäng med riktigt smarta personer inom besöksnäringen i Europa.

Etiketter

Webbpuff

Besöksliv Nyhetsbrev

Annons