Annons

Är du en ledardriven VD som vill ta Höga Kusten en nivå till?

Höga Kusten Destinationsutveckling

Höga Kusten Destinationsutveckling är ett kommunalt bolag som bildades 2014. Vi är fyra kommuner som arbetar tillsammans för framtidens Höga Kusten. Vårt uppdrag handlar om att skapa tillväxt, främja förutsättningarna för nya arbetstillfällen och driva utvecklingen av besöksnäringen i området.

Vi har gjort en fantastisk resa och på kort tid har Höga Kusten blivit en av Sveriges snabbast växande destinationer. Vårt mål är 800 nya jobb inom besöksnäringen fram till 2025 samt att utveckla Höga Kusten till en destination med attraktionskraft i internationell klass.

Vi har en tydlig organisation, en långsiktig strategi och god samverkan mellan kommunerna och näringslivet. Vi söker nu en ledardriven VD med visioner att ta Höga Kusten en nivå till. Vårt sätt att arbeta bygger på äkthet, omtanke, stolthet och gemenskap. Det betyder att vi är överens om vårt varumärke och vi känner en gemensam stolthet för området. Höga Kustens natur är storslagen och dramatisk – men människorna som bor och verkar här är lugna, vänliga och jordnära. Som ny VD är ditt uppdrag att skapa lägereldsupplevelser varje dag! Placeringsort är Höga Kusten.

Arbetsuppgifter
Som VD har du, utifrån våra ägares och styrelsens riktlinjer, det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla bolaget. Du kommer att ansvara för att bygga goda relationer med företag, politiker, tjänstepersoner och andra samarbetspartners. Ditt arbete syftar till att skapa tillväxt och utveckling för besöksnäringen i Höga Kusten.
I arbetet ingår bland annat att aktivt arbeta med följande strategiska utvecklingsområden:
• Stödjande infrastruktur och tillgänglighet,
• Kompetensutveckling,
• Utveckling av strategiska allianser,
• Kommunikation samt ett
• Ökat utbud av upplevelser.

Kvalifikationer
Du har en relevant universitetsutbildning eller motsvarande, till exempel IHM Business School och SSE Executive Education (IFL) samt flera års erfarenhet och kunskap av kvalificerat arbete som ledare/chef inom HR, ekonomi, kommunikation, besöksnäring eller marknad. Du har goda erfarenheter och förståelse av offentlig verksamhet och dess arbete, mycket goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt, samt erfarenhet och god vana i att arbete med MS Office och andra administrativa program. Körkort är en förutsättning.

Du är en naturlig ledare och tycker om att arbeta med människor. Du är duktig på att skapa relationer och nätverk, kan enkelt presentera och kommunicera information, formulera strategier och koncept samt är duktig på att planera och organisera. Du har företagaranda och ett kommersiellt tänkande, du kan leverera resultat och uppfylla förväntningar, analysera, hantera krav och motgångar samtidigt som du kan entusiasmera och påverka.

Sista ansökningsdag är den 9 december 2018.

Ytterligare information om tjänsten får du av nuvarande VD Peter Holmqvist, peter@hkdest.se.
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis och rekryteringskonsult Håkan Henriksson. 070–327 91 50, hakan.henriksson@se.experis.com.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02