Annons
Annons

Community Manager – Arlanda

United Spaces

United Spaces koncept är både humant och globalt. Det bygger på fem dimensioner: den fysiska, digitala, sociala, intellektuella och kulturella dimensionen. Det handlar om hårdvara och mjukvara, om människa och teknik, om effektivitet och kreativitet, det lokala och det globala. Tänk nytt när det gäller kontor – i stället för att gå in i ett arbetsrum, gå ut i världen.

Vi strävar efter den perfekta co-working-miljön. Ett sammanhang byggt på en meningsfull vision, engagerande mission och mänskliga värden. Ett kontorskoncept för medlemmar som vill se sig själva och sina företag växa, som vill attrahera talanger, hitta idéer och skapa kontakter. Medlemmar som inser att ett bra kontor är en intäktsyta, snarare än ett kostnadsställe.

Efter att ha övat i 16 år fortsätter vi att förfina vad som gör United Spaces till en plats som lockar fantastiska människor. En co-working-plattform byggd på öppenhet och tillit, inspiration och kreativitet, är nyskapande och bidrar till utveckling. När det är ”kul att gå till jobbet” kommer du att locka talanger och behålla de bästa.

Vår vision är ett gränslöst, innovativt och medvetet entreprenörskap som får företag att växa. Vårt mål är att stötta lokala entreprenörer med hundratals arenor runtom i världen som en del av en positiv globalisering.

United Spaces startades 2002 i Stockholm City, 2016 i Malmö, 2017 i Göteborg och nu Stockholm Arlanda 1 mars 2019.

Community Manager United Spaces Arlanda

Till vår etablering på Arlanda söker vi nu en relationsbyggande ledare med tydlig kommersiell förmåga som Community Manager att driva United Spaces. Verksamheten startar 1 mars 2019 – men vi ser gärna att rätt person kan börja hos oss redan i början på 2019.

Arbetsuppgifter/roll

Du brinner för att marknadsföra och sälja, tar stort ansvar för att skapa en skön, men professionell, atmosfär för medlemmar och de företag som du kommer att ha daglig kontakt med. När det är fullbelagt så ansvarar du för att hela tiden spänstigt utveckla vår community med ungefär 80-100 medlemsföretag och 300 medarbetare/co-workers. Du får ett bra systemstöd men har stora möjligheter att själv initiera gemensamma aktiviteter, workshops och events.

Du som ansvarar för vår etablering på Arlanda har service, känsla och affärsmannaskap ut i fingerspetsarna och ett stort nätverk. Troligen är du redan etablerad inom konferens-, event- eller besöksnäringen och vill fortsätta utvecklas inom United Spaces. Vi ser gärna att du är utbildad marknadsekonom eller liknande och har arbetat i ledande befattning under några år.

Du har kommersiell känsla för affärer och relationer. Det ska kännas naturligt att göra avslut och att ha en affärsmässig utvecklande relation med medlemmarna.

Utöver att driva vår arena, så kommer du vara ledare för 2-3 kollegor där du skall ansvara för anställning, lönesättning samt coacha dem i sina roller. Och att skapa en teamkänsla som medlemmarna gillar. Du har även ett budget- och resultatansvar där du initialt har support i 4-6 månader från huvudkontoret i Stockholm City via vår etableringsansvarige som stöttar i att iordningsställa arenan till lanseringen den 1 mars 2019.

Den person vi söker skall verkligen älska människor, service och vet hur man strukturerar och skapar processer som underlättar arbetet. Glädjespridare, möjlighets- och lösnings-orienterad. Du kommer också att ha många leverantörskontakter där du på ett affärsmässigt sätt ser till att skapa bra avtal och samarbeten.

Viktigast av allt är att du är med och skapar en miljö där man vill vara, träffa kunder, kollegor, nätverk och vara del av en härlig kultur. En mötesplats som du är stolt över.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02