Annons
Annons

Executive Conference & Banquet Manager

Downtown Camper by Scandic

Vi är i en spännande utveckling då vi den 1 september öppnar upp ROOTS, Downtown Campers nya mötes- och eventyta. Det spelar ingen roll om våra gäster är 20, 60 eller 650 deltagare, vi kommer anpassa oss helt efter deras behov och kommer att ha plats för alla. I direkt anslutning till den nya eventytan kommer vi även öppna upp ett nytt café, självklart även det i äkta Downtown Camper-anda med hållbarhet, well-being och gemenskap i fokus.

Förutom service i världsklass kommer vi kunna erbjuda våra gäster möjligheten att boka allt vad Downtown Camper erbjuder i form av aktiviteter, wellness, nattsömn, mat och god dryck. ”Meeting Unusual” kallar vi det och här möts våra gäster av samma mysfaktor och lekfulla miljö som i hotellets kreativa ytor i övrigt. Därför söker vi nu nya medarbetare som vill vara med oss på denna resa!

Som Executive Conference & Banquet Manager hos oss på Downtown Camper by Scandic kommer du vara arbetsgivarrepresentant med det övergripande ansvaret för hela hotellets konferens och banquetverksamhet samt dess administrativa uppgifter. Du kommer att delegera arbetsuppgifter till Operativ Conference & Booking Manager samt till banquetansvarig Hovmästare.

Dina arbetsuppgifter kommer innehålla:
• Ansvarig för projekt och samarbeten med bokning.
• Delta i att sätta upp och driva mål för verksamheten.
• Ansvara för utveckling av verksamheten. Du kommer att leda och fördela avdelningens arbete för att säkerställa att uppsatta kvalitetsmål, hälsorelaterade och ekonomiska mål nås.
• Säkerställa att den dagliga driften uppfyller Downtown Campers och Scandics krav på nöjda gäster och medarbetare.
• Ansvara för rekrytering, utveckling och avslut av medarbetare i enlighet med Scandics policys samt ansvara för schema.
• Ansvara för att avdelningens verksamhet bedrivs i enlighet med gällande lagstiftning.
• Din närmsta chef som du rapporterar till är Food & Beverage Manager.

Vi söker dig med god ledarkompetens med förmågan att coacha din personal och agera som gott föredöme avseende Scandics värderingar. Du har mycket god samarbetsförmåga och skapar goda relationer med samtliga avdelningschefer på hotellets avdelningar.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:
• Eftergymnasial utbildning inom F&B management och/eller flerårig relevant erfarenhet.
• Erfarenhet av budgetansvar och ledarskap.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Kollektivavtal med Unionen. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Downtown Camper by Scandic!

Några av våra medarbetare

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål. ”

Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”

Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”

James Perrott
Performance Marketing Manager
”Scandic är på en digital resa och alla jobbar hårt för att få det att hända.”
Vi har riktigt bra förmåner
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

Family & Friends rabatt för din familj och vänner

Rabatt hos våra partnerföretag

Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

Hälsosam personalmat & friskvårdsbidrag

Utbildning och utveckling via interna plattformar

På de 130 destinationer där våra 280 hotell finns, skapar vi enastående upplevelser för de många människorna att njuta av, inklusive oss själva.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.

BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.

BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.

BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.

…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.

…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.

…har en tillgänglighetsstandard bestående av 135 punkter, i syfte att ge samma service, produkter och tjänster tillgängliga för alla.

… serverar mer än 25 miljoner koppar kaffe varje år och att allt kaffe som serveras är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.

…ständigt utvecklar hållbarhetsarbetet, där vi senast valt bort sugrör, drinkpinnar, tandborstar och take away-lock gjorda i plast.

…har KRAV-märkt frukost på alla svenska hotell sedan 2001. Scandic har också varit engagerad som rådgivare vid utvecklingen av kriterier för KRAV.

…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare åtta år i rad, av Sustainable Brand Index.

… i fler än 4 fall av 5 har Svanen-märkta hotell och vi jobbar för att samtliga hotell ska uppnå kravmärkningen.

…har arrangerat världens största blind-lunch i totalt mörker, för att uppmärksamma synskadade under dagen för personer med funktionshinder.

…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02