Annons
Annons

Försäljningschef

Långholmen Hotell & Restaurang

Vill du vara en del av ett vinnande lag på Stockholms mest fängslande hotell?  Brinner du för försäljning, är affärsinriktad, har hög energi, är driven, gillar nätverkande och är en positiv person?  Då kan du vara den vi söker!

Långholmen Hotell & Restaurang AB är ett privatägt bolag som i det gamla Kronohäktet på den gröna ön Långholmen mitt i Stockholm bedriver hotell-, konferens-, restaurang-, vandrarhems- och arrangemangsverksamhet. Naturskönt beläget i hjärtat av Stockholm finns här hotell med 102 celler, vandrarhem med 10 celler, 20 möteslokaler, wärdshus och festvåning samt en egen arrangemangsavdelning. Vi är totalt c:a 60 årsanställda och omsätter c:a 70 miljoner kronor. Läs mer på www.langholmen.com.

Vi söker en försäljningschef som får en viktig och prioriterad uppgift att utveckla och driva försäljningsarbetet och optimera Långholmens erbjudande vid varje tidpunkt på året. Du kommer arbeta med våra interna och externa säljprocesser. Du kommer att vara ansvarig för att optimera vår försäljning i allt från erbjudande utåt till att se till att vi säljer rätt produkt vid rätt tillfälle och på rätt sätt. Du ansvarar också för att utveckla affärsvolymen från befintliga kunder samtidigt som du proaktivt söker upp nya affärer och öppnar upp till nya möjligheter. Du kommer att arbeta nära operativ chef, marknadsavdelning, revenue manager och bokningsavdelning samt ingå i Långholmens chefsgrupp.

Tjänsten innebär bl.a. att du:

  • Ansvarar för att upprätta en årlig sälj- och aktivitetsplan, löpande följa upp denna samt säkerställa att säljmålen uppnås
  • Skapar rätt erbjudanden vid rätt tidpunkt
  • Har övergripande ansvar för försäljning av samtliga segment; konferenser, hotell, restaurang och arrangemang.
  • Säkerställer en effektiv bokning / försäljning internt
  • Ansvarar för samtliga företagsavtal, både befintliga och uppsökande av nya företagskunder
  • Driver affärer till hotellet både på befintliga och nya kunder
  • Genomför visningar och kundaktiviteter på hotellet
  • Deltar på externa mässor och workshops
  • Planerar, genomför och följer upp kundbesök löpande

VEM ÄR DU?

Vi är ett familjeföretag och vi ger dig stor frihet att utforma ditt arbete vilket vi tror får dig att trivas hos oss och ger dig en unik möjlighet till utveckling. Vi lägger stor vikt vid att du är självständig och kan prioritera och strukturera ditt arbete. Du har en affärsmässig attityd och brinner för försäljning. Du är lösningsorienterad, har förmåga att se kundens behov samt genomföra och avsluta försäljningsaktiviteter. Du är van att arbeta självständigt men trivs även bra att arbeta i grupp med kollegor inom andra ansvarsområden. Du gillar att lägga lika stor vikt vid bearbetning av befintliga kunder som att komma med idéer hur vi hittar nya kunder till de segment som Långholmen arbetar med. Du kan identifiera dig med våra värdeord: Stolt – Trygg – Äkta – Rolig

Vi ser gärna att du har dokumenterad säljerfarenhet från hotell- eller resebranschen. Du har god förståelse och kunskap om försäljning, marknad och ekonomi, helst genom relevant akademisk utbildning eller motsvarande.

Vi erbjuder ett stimulerande arbete och en unik arbetsplats som vi är STOLTA över där vi känner oss TRYGGA, vågar vara ÄKTA och har ROLIGT!

Tjänsten är en tillsvidare heltidstjänst och du rapporterar till operativ chef.

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vid eventuella frågor, välkommen att kontakta operativ chef Stefania Ghergo Nyström jobb@langholmen.com

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02