Annons
Annons

Head of Ancillary Sales

Stockholm Live

Är detta rollen för dig?
Är du en affärsdriven och strukturerad person som vill vara med på Stockholm Lives forsatta tillväxtresa? Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra tilläggstjänster med fokus på mat och dryck på våra fem arenor i Stockholm. Detta gör du i nära samarbete med våra samarbetspartners Stureplansgruppen, Compass Group och Operakällaren. Du kommer också ansvara för andra tilläggstjänster så som souvenirer, garderob etc. med andra leverantörer. Vill du vara en del av vårt idag 90 medarbetare starka team i en kultur som präglas av passion, mod, samarbete och vilja att gör skilland för våra kunder? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om Stockholm Live AB
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Ericsson Globe, Hovet, Annexet, Tele2 Arena och attraktionen SkyView i Johanneshov, samt Friends Arena i Solna. Varje år besöker ca 3 miljoner människor våra arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Det gör oss till den absolut största arenaoperatören i Norden. Några av Sveriges främsta idrottslag har även sin hemmaarena hos oss – Hammarby Fotboll och Djurgården Fotboll på Tele2 Arena, Svenska Herrlandlandslaget och AIK Fotboll på Friends Arena samt AIK Hockey och Djurgården Hockey på Hovet. Stockholm Live är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang, med 125 arenor och 26 000 medarbetare världen över. För mer information se www.stockholmlive.com samt www.aegworldwide.com.

Om rollen
Som Head of Ancillary Sales är du en nyckelperson i arbetet med att skapa nöjda besökare. Du ansvarar för att driva det strategiska och operativa arbetet med våra samarbetspartners inom mat & dryck, garderob, merchandise och eventuella andra tilläggstjänster som vi erbjuder våra besökare. I uppdraget ingår att löpande planera för utveckling av tjänster, sortiment och produkter samt uppföljning av leverans i syfte att öka merförsäljning och kundnöjdhet.
Rollen kräver god samarbetsförmåga med både externa och interna parter, och ställer höga krav på din förmåga att bygga hållbara relationer. Det krävs att du är trovärdig och kommunikativ och bra på att få igenom förslag. I rollen krävs ett strukturerat arbetssätt och förmåga att på ett analytsikt sätt sammanställa information samt utarbeta väl underbyggda rekommendationer och förslag till förändring.

Du har budget och resultatansvar och i dagsläget personalansvar för en medarbetare. Vidare är du är en del av företagets operativa ledningsgrupp, ”chefsforum”.

På Stockholm Live trivs ambitiösa personer som vill göra skillnad, är passionerade, modiga och som drivs av att samarbeta med andra. Lockas du av vara med och bidra till att Stockholm Live levererar Sveriges flesta, bästa och mest nyskapande arenaupplevelser och är den vi söker – längtar vi efter att få arbeta just med dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som företagets contract manager för våra tre nuvarande catering operatörer; SPG Arena, Operakällaren Event och Levy/Compass kravställa, följa upp och utveckla samarbetet och därmed säkerställa leveransen.

Som företagets contract manager för vår merchandise partner, SCM och garderobspartner, Inspira kravställa, följa upp och utveckla samarbetet och därmed säkerställa leveransen.

Planera och driva aktiviteter och projekt med syfte att öka försäljning och kundnöjdhet inom området.

Sätta en struktur för uppföljning av processer, resultat, nyckeltal och implementering av förbättringsåtgärder.

Sätta en struktur för systematisk uppföljning av kvalitet och kundnöjdhet inom ansvarsområdet.

Arbeta nära Global Partnerships angående partnerskap och aktiveringar, samt marknadsavdelning för planering av marknadsföring och PR kopplat till området.

Driva affärsutvecklingsfrågor så som nya tjänster, produkter, enheter och koncept inom området.

Ansvar för att sammanställa underlag för investeringsbeslut inom ansvarsområdet.

Ansvarig för samordning av planering, byggnation och implementation av nya enheter i samarbete med andra avdelningar internt, fastighetsägare och samarbetspartners.

Din bakgrund
Vi ser att du har en högskoleutbildning eller motsvarande samt mångårig erfarenhet från besöksnäringen gärna med fokus på mat och dryck, hospitality eller liknande. Du får goda referenser när det gäller din förmåga att skapa hållbara relationer, samt för din förmåga att kommunicera på ett förtroendeingivande sätt. Du har erfarenhet av konceptutveckling inom exempelvis servicesektorn, detaljhandel eller motsvarande, har mycket goda projektledaregenskaper samt är van att agera kravställare. Du är van att ta fram och sammanställa beslutsunderlag för ledningsbeslut, och arbetar analytiskt och strukturerat. Det är även meriterande om du har erfarenhet från konsultverksamhet, från upplevelsebranschen samt tidigare arbete med upphandling och förhandlingar med externa partners.

Dina personliga egenskaper
För att passa och trivas som Head of Ancillary Sales på Stockholm Live behöver du vara nytänkande, nyfiken och ha ett självklart driv för förändring och utveckling. Du är en trygg och uthållig lagspelare som står stadigt och kan hantera påtryckningar från olika håll på ett säkert och konstruktivt sätt. Med stor social kompetens, stark integritet och en hel del mod agerar du handlingskraftigt och trovärdigt.

Övrigt

Tjänsten är tillsvidare och på heltid, med tillträde så snart som möjligt.
Ansök senast den 31 oktober, vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen omgående.

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02