Annons

Hotel Manager till Stockholms största hotell

Clarion Hotel Sign

Management
Är du en person som tycker om utmaningar, är resultatorienterad och har vana av att leda stora team genom andra?

Sign:erat arkitekten Gert Wingårdh är Clarion Hotel Sign hotellet med den Skandinaviska designen där du bjuds på spännande intryck i form av konst, design och arkitektur. Hotellet är klätt i granit och glas som tillsammans skapar en reflektion av stadens pulserande kärna och den gröna parken utanför och är inrett med ikoner från världsberömda designers så som Arne Jacobsen, Bruno Mathsson, Alvar Aalto och Poul Wolther. I bottenplan hittar du restaurangen Kitchen & Table by Marcus Samuelsson och på hotellets 8:e våning finns Rooftop Garden Bar, en trädgård mitt i city, samt populära Selma City Spa med dess Pool Club. Däremellan finner du konferensvåningar, Podcast Studio, banketthall, barer, konserter och allt annat som hör Stockholms största hotell till.

Då vår nuvarande hotel manager går vidare som hotelldirektör inom kedjan söker vi nu hennes ersättare!

Vem är du?
Som person är du erfaren, prestigelös, trygg och tydlig och med din drivna personlighet är du en förebild för modernt ledarskap där nätverk är centrala och hierakier tillhör det förgågna. Du kommer lägga stort fokus på din förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare. Du vågar utmana och komma med nya idéer samtidigt som du är en riktigt skicklig relationsbyggare, såväl internt som externt.

Vi tror att du idag arbetar som hotelldirektör på ett mellanstort hotell eller som hotel manager på något av de större (+300 rooms) och är redo att ta nästa steg i karriären.

Vad ingår i arbetsuppgifterna?
Överipande ansvarig för hotellets totala service quality, operational performance, guest satsifaction och brand standard compliance.

Ansvar för Hotel Division som består av Welcome Office, Guest Experience, Room Style Department, Public Area Style Department, Technical Services, Safety & Security, IT och Selma City Spa.
Direkt personalansvar för 5 avdelningschefer och 2 specialister.
Skapa en stark sälj- och servicekultur på hela hotellet där vi sätter affären och gästen i centrum.
Driva kompetensutveckling, säljtävlingar och workshops på egna avdelningar.
Övergripande P&L, personal- och utvecklingsansvar för dina avdelningar.
Ingå i hotellets ledningsgrupp och rapportera direkt till VD samt fungera som dennes ersättare.
Tjänstgöring som Duty Manager samt jourtjänst i hotellets krisgrupp ingår i befattningen.

Vi ser gärna att du har
Erfarenhet av att leda ledare i starka servicekulturer.
God förståelse för övergripande strategiarbete.
Van att utarbeta, implementera och följa upp strategiska mål, arbeta med månatlig rapportering, budget och forecasting.
Grundläggande kunskaper i ekonomi och arbetsrätt.
Kan uttrycka dig flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.

Vem är jag som ledare?
Jag som är VD heter Henrik Berghult och är en erfaren ledare inom hospitality med massor av idéer som vi skall förverkliga tillsammans. Teamet du kommer ingår i är oerhört offensivt och framåtlutat vilket innebär ett snabbt tempo mot höga mål samtidigt som vi har väldigt roligt på jobbet. Vårt mål är att bli Stockholm ledande och mest passionerade hotell och vi skall göra det med klipp i steget och studs i dojan! Vi mäter på tre områden – People, Planet and Profit – och det avspeglar sig också i våra prioriteringar.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag – tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Frågor kring tjänsten ställs till VD & Hotelldirektör Henrik Berghult på henrik.berghult@choice.se eller HR & Passion Manager Sophia Allerth på sophia.allerth@choice.se.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02