Annons
Annons

Housekeeping Manager

Grand Hotel Saltsjöbaden

Grand Hotel Saltsjöbaden ligger vackert beläget i hotellviken vid Baggensfjärden, bara 30 min med Saltsjöbanan från Stockholms city. Hotellet har anor från slutet av 1800-talet då familjen Wallenberg lät uppföra hotellet med idén om en svensk Riviera. Sedan dess har hotellet gästats av såväl bad- som konferensgäster, kungligheter och filmstjärnor. Hotellet har 137 hotellrum, restaurang, 10 konferens- och grupprum och vacker festvåning samt pool och spa.

Hösten 2015 bytte hotellet ägare och har nu återskapat ett välkomnande hotell med god mat, personlig service och professionella mötesupplevelser – allt i en vacker miljö. Vi kan nu även stoltsera med att vår kökschef är Årets Kock 2018.

Vi söker nu en engagerad Housekeeping Manager med mycket driv och erfarenhet inom houskeeping. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas som ger möjlighet att få driva, utveckla och förbättra vår hotellprodukt.

Du har öga för detaljer såväl som för helheten. Du är ansvarig för att en hög städkvalitet upprätthålls och kombineras med en lika hög effektivitet över hela hotellet. I tjänsten ingår personalansvar med schemaplanering och övriga arbetsledande uppgifter. Du ansvarar för avdelningens inköp och har en viktig roll i det förnyelse- och förbättringsarbete som ständigt sker på hotellet för att säkra gästens upplevelse och komfort.

Vi söker dig som har erfarenhet av motsvarande befattning eller arbetsuppgifter. Du är en tydlig och engagerad ledare och är bra på att motivera och stödja dina medarbetare. Din positiva energi och ditt tydliga ledarskap präglar ditt arbetssätt. Du är snabb men noggrann och ser lösningar på de flesta situationer som kan uppstå.

Tjänsten är en heltid och arbetstiden planerar du efter verksamheten. Lön och anställningsstart efter överenskommelse. Vi erbjuder dig att vara del i en spännande utvecklingsfas. Vi har kollektivavtal, fantastisk personalmat, fri träning och friskvårdsbidrag.

I tjänsten ingår att:
• Leda och fördela arbetet för housekeeping och lokalvård
• Ansvara för att hotellets städning håller högsta kvalité
• Skapa rutiner och säkerställa att dessa följs
• Sköta beställningar, inköp och fakturor
• Arbeta nära övriga avdelningar för att säkerställa högsta leverans
• Tillsammans med fastighetsavdelningen förbättra och underhålla rum och lokaler
• Personalplanera, schemalägga, rekrytera och handleda ny personal
• Säkerställa att lagar, miljö- och hälsosäkerhetsföreskrifter följs

Vi söker dig som har
• Erfarenhet från Housekeeping
• Öga för helhet och detaljerna
• Goda ledaregenskaper
• Goda datakunskaper, gärna Opera
• Positiv inställning och är en ”doer”
• Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och gärna spanska

Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan till jonathan.kviborg@grandsaltsjobaden.se har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonathan Kviborg, Rooms Division Manager, på telefon 08-506 170 00. Läs gärna mer på http://grandsaltsjobaden.se/om/jobba-hos-oss/

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02