Annons
Annons

Key Account Manager

Berendsen

Vill du arbeta i Sveriges största företag som levererar textiler till hotell- och restaurangbranschen? Vi brinner för att ge våra kunder professionell och personlig service och vi har marknadens bredaste sortiment och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa en enklare vardag för våra kunder. Vi söker nu en Key Account Manager som ska verka för ett nära samarbete med våra hotellkunder i västra Sverige samt Mellansverige. Vi tror därför att lämplig bostadsort är Göteborg.

Som Key Account Manager ingår du i ett effektivt och affärsmässigt team, Hospitality Large Accounts, som drivs av att skapa långsiktiga relationer, utveckla och behålla kunder inom hotell- och resturangsegmentet. Rollen innebär ett stort operativt arbete, men kräver samtidigt ett strategiskt tänkande.

Tjänsten

• Ansvarig för att utföra servicebesök och uppföljning av egna kunder
• Ansvarig för att säkerställa goda affärsmässiga relationer till våra kunder
• Ansvarar för att driva och verkställa kostnadsreducerade åtgärder enligt budget
• Ansvarig för egen merförsäljningsbudget på befintliga kunder
• Eget budgetansvar för kundnöjdhetsindex
• Omförhandling och prisjustering av egna kunder
• Ansvarig för analys samt rapportering av egna kunder

Det ingår ca 10-20 övernattningar per år och 2-4 resdagar per vecka. Besök på tvätteri-anläggningar förekommer. Självklart får du tjänstebil, bärbar dator, iPad och iPhone. Tjänsten tillhör organisatoriskt Nordics Hospitality och du rapporterar till Head of Large Accounts.

Din profil

Du är en utpräglad relationsbyggare som är självgående och besitter en hög servicenivå. Du är dessutom strukturerad, pålitlig och har ett gott affärsmannaskap. Självklart har du resultatfokus och är målmedveten. Du är marknadsorienterad, har god samarbetsförmåga och är en god kommunikatör. Du motiveras av att leverera utmärkt service och ger alltid det lilla extra. Vår syn är att vi är där för att underlätta för kunden och deras gäster – den synen vill vi att du delar!
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en relationsbyggande roll, gärna från hotellbranschen. Det är starkt meriterande om du har arbetat som husfru eller hotellchef.

Krav

Hotellerfarenhet, lägst gymnasieutbildning samt vara flytande i engelska i tal och skrift. Körkort. Tidigare erfarenhet från säljstödsystemet Lime är meriterande.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Larson, 070-753 33 10 alt. helena@pointpeople.se
Låter detta intressant är du välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search.

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02