Annons
Annons

Koordinator

O´Learys huvudkontor

Strukturerad koordinator med intresse för mat och dryck till O´Learys huvudkontor
Vill du jobba i en utvecklande och varierande roll där din talang för att skapa struktur blir avgörande? Nu kan du bli en i O’Learys härliga team i en roll där du fungerar som en viktig länk mellan olika funktioner på huvudkontoret. O’Learys söker dig som inte är rädd för att kavla upp ärmarna och hugga tag där det behövs och som trivs i en fartfylld vardag där du koordinerar och styr upp deadlines och rutiner!

Om tjänsten
Academic Work söker en koordinator till O’Learys huvudkontor. Kontoret finns idag i Wennergren Center vid Norrtull i Stockholm och här sitter runt 50 kollegor i olika roller. Här finns också O’Learys provkök där man provlagar menyer så har du tur får du provsmaka nya rätter och idéer direkt från kockarna. Stämningen på kontoret speglar den känslan du får när du går in på en av O’Learys restauranger; öppenhet, värme och mycket energi. Du blir en del av ett engagerat och drivet team som genom stort engagemang och vilja är med och bidrar till O’Learys fortsatta utveckling. Huvudkontorets olika avdelningar har som uppgift att supportera och bidra till lönsamma, attraktiva restauranger inom O’Learys konceptet.

Som koordinator arbetar du i en varierande och viktig roll i nära samarbete med såväl interna kollegor som med externa partners. Du blir en viktig del i leveransen till O’Learys franchisetagare och driftansvariga på restaurangerna. Du rapporterar till Chief Purchase Officer och Director Food & Beverage. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos O’Learys.

Arbetsuppgifter
Som koordinator arbetar du med att projektleda menyplanering och olika initiativ för O’Learys franchisetagare från inköp och F&B (Food & Beverage) på huvudkontoret. Det innebär att du koordinerar och samordnar agendan för avdelningens olika projekt som sker löpande under året samt har till viss del hand om kommunikationsflödet ut till restaurangerna. Du fungerar som en brygga mellan inköp och F&B och får en nyckelroll i att säkerställa leverans och genomförande enligt givna deadlines på avdelningens projekt.

Ditt huvudsakliga fokus är att ge service internt och att säkerställa att samtliga aktiviteter genomförs i god tid inför t.ex. kampanjlansering och menyskiften. I rollen kommer du också att ha kontakt med leverantörer inom den Nordiska regionen. Rollen är bred och din vardag kommer att bestå av en blandning av sociala, utåtriktade delar och administration.

Du kommer till exempel att
Sammanställa analyser och arbeta med uppföljningsarbete inom inköp och F&B
Ansvara för årsschema och dess olika delar inför menylanseringar i de Nordiska länderna
Korrekturläsa menyer samt beställa översättningar på dessa
Bistå med administration kring utveckling av nya produkter inom Livsmedel och Dryck

Tjänsten passar dig som arbetat inom restaurangbranschen och som nu är redo att ta nästa steg mot en mer administrativ och koordinerande roll. Då O’Learys befinner sig i en expansiv fas så finns goda utvecklingsmöjligheter på sikt för rätt person. Under 2018 kommer mer än 15 O’Learys restauranger öppnas i 6 olika länder, varav minst 1 land är en ny marknad.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från arbete inom restaurang, grossist, retail eller livsmedel. Du har också en god administrativ vana och är van att arbeta projektbaserat mot givna deadlines.

Minst avslutad gymnasieutbildning
Mycket goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Word och Powerpoint)
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som exempelvis driftledare eller restaurangchef och genom det en god inblick i vardagen på en restaurang och en hög känsla för hur restaurangverksamhet fungerar. Om du även tagit steget vidare med en administrativ roll inom grossist eller producentledet är det meriterande.

Du är en person som genom god service tycker om att skapa struktur, styra upp deadlines och underlätta olika rutinuppgifter och delmoment i projekt. Du är också duktig på att hålla ett helhetsperspektiv och att planera och driva arbetet framåt med stort engagemang, där du håller en hög kvalitet genom alla delar. Förutom en hög administrativ förmåga så har du också en självklar kommunikativ sida och trivs i en roll där det händer mycket och där arbetsdagarna är varierande. Vi tror också att du har ett intresse för inköp, mat & dryck samt restaurang eftersom du då kommer att trivas väldigt bra hos O’ Learys. Då du arbetar nära dina kollegor dagligen så är din samarbetsförmåga avgörande för hur du trivs och lyckas i rollen, där du är en sann lagspelare som tar en aktiv roll i den öppna och trevliga företagskulturen och som trivs allra bäst i en roll där du arbetar nära dina kollegor.

Övrig information
Start: 1 April (möjlighet till tidigare start finns)
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning som inleds med provanställning
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Placering: Wennergren center, Norrtull, Stockholm
Kontaktuppgifter: Malin Andersson, Rekryteringsadministratör 08-562 467 06

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och O’Learys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Information om företaget
O´Learys grundades den 16 november 1988 då den första O’Learys Bar & Restaurant öppnade på Basargatan i Göteborg. Företaget O’Learys Trademark AB har utvecklats till en restaurangkedja med drygt 125 restauranger i elva länder. Kedjan drivs främst som franchiseverksamhet och ett flertal franchisetagare som driver två eller fler enheter. Merparten av restaurangerna finns i Sverige. Förutom i de nordiska länderna finns restauranger i Spanien, Singapore, Kina, Vietnam, Turkiet och Förenade Arabemiraten Abu Dhabi. De närmast kommande etableringarna är nya enheter i Skandinavien, Europa, Asien och Mellanöstern.

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02