Annons
Annons

Operativ Front Desk Manager

First Hotel Norrtull

First Hotels är en ledande hotellkedja med mer än 90 unika hotell centralt placerade i Norge, Sverige, Danmark, Island och Spanien. Vår målsättning är att erbjuda våra gäster kvalitetsupplevelser och individuella val. Alla våra hotell är unika när det gäller stil, atmosfär och design. Beläget nära Stockholm city, Vasastan, i en av stadens mest karaktäristiska byggnader hittar du First Hotel Norrtull – ett hotell med en helt egen själ. Idag finns här 126 hotellrum samt konferens- och eventytor för upp till 400 personer. I vårt närområde byggs nya Hagastaden med nya Karolinska, en växande stadsdel där Solna och Stockholm nu möts och går samman.
Vi söker en engagerad och försäljningsinriktad Front Desk Manager som vill utveckla och driva vår verksamhet framåt tillsammans med oss.

Vilka är vi:

Vi driver tre hotell i Stockholmsområdet. Förutom First Hotel Norrtull även First Hotel Arlanda Airport som öppnade sin verksamhet i november 2016 och vårt senaste tillskott sedan mars First Hotel Lindö Park. Samarbeten mellan våra tre hotell är en självklarhet. Vi består av engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare med målet att överträffa gästernas förväntan, varje dag, året om.

Vem är du:

Som person är du helt självgående och drivs av att, tillsammans med ditt team, skapa personliga gästupplevelser utöver det vanliga. Ditt försäljningsinriktade tänk ser du som ett verktyg att leverera ännu bättre service. Du är en trygg och stabil ledare som är lyhörd och skapar förutsättningar för att utveckla avdelningen framåt. Ditt engagemang, din flexibilitet och din förmåga att tänka nytt ser vi är viktiga faktorer för framgång.
Du har flera års erfarenhet från arbete med service och gärna erfarenhet från en ledande position inom branschen. Vi ser att du har ett stort intresse av försäljning och kunskaper inom sociala medier och arbetet med gästrecensioner. Du talar och skriver svenska och engelska flytande och övrig språkkunnighet är en merit.

Ansvarsområden:

Som operativ Front Office Manager är din uppgift att maximera försäljningen och leverera personliga gästupplevelser utöver det vanliga. Du säkerställer avdelningens och hotellets målsättningar. I rollen ansvarar du över receptionen med fullt personalansvar. Vi ser att du till stor del arbetar operativt i driften fördelat dag, kväll och helgpass.  Du ingår i hotellets ledningsgrupp och rapporterar till General Manager.

Ansökningarna behandlas löpande varför vi ber dig att söka så snart som möjligt, dock senast 13 juli 2018. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan mailas till General Manager Camilla Pedersen, camilla.pedersen@hotelnorrtull.se

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02