Annons
Annons

Style Manager

Clarion Hotel & Congress Malmö Live

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Allt händer på Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hos oss hittar du alla typer av gäster; hotellgäster, publik till magiska föreställningar i konserthuset, tusentals gäster som besöker någon av våra många spännande mässor, konferenser och kongresser, och inte minst paren och vännerna som firar i någon av våra restauranger. Vi blickar ut mot Europa och kontinenten för att mäta oss med de bästa, vi vet att vi har alla förutsättningar att vara ”Det bästa” och vi ska vara det självklara valet i Öresundsregionen.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Live ska ha den mest passionerade  personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fylla med passion som kan leverera en service utöver det vanliga!

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Style Manager”

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Style Manager (Housekeeping) (SM) rapporterar till Rooms Division Manager (RDM) och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.

Tjänsten innefattar ansvar för:

  • Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
  • Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
  • Personalansvar för Style Supervisors, Room stylists (rumsstäd) och allmän städ.
  • Ansvarig för att hotellets samtliga rum och allmänna ytor hålls rena och underhålls enligt plan, samt att hotellet alltid upplevs som ”stylat” för varje gäst som besöker oss.

I tjänsten ingår:

  • SM förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
  • SM arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
  • SM ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
  • Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
  • Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
  • Ansvar för att företagets policies efterlevs.
  • Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av SM själv skall planeras i samråd med RDM.
  • SM ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med RDM.
  • Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
  • SM ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
  • SM ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
  • SM arbetar tillsammans med RDM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
  • Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
  • SM ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
  • SM ansvarar för att även hålla de yttre entréområdena i bästa skick efter givna instruktioner.
  • SM ansvarar för hanteringen av all ”lost and found” på hotellet.

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag!

Vad väntar du på?!

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02