Annons
Annons

Style Manager (Housekeeping Manager)

Clarion Hotel Arlanda Airport

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Clarion Hotel Arlanda Airport har varit öppet i 5 år och är med sina 414 rum, Arlanda Flygplats största hotell. Här finns restaurang Kitchen & Table, gym, pool och 44 mötesrum i olika storlekar, inklusive vår bankettsal som tar upp till 900 personer.

Vår förväntan är att du är en extraordinärt god ledare och förebild som med äkta värme ger allt för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att kunna leverera den bästa tänkbara upplevelsen till våra gäster.

Du som person är passionerad, proffsig och uthållig. Du älskar människor och du är självständig, drivande och social. Du är van att arbeta snabbt och flexibelt, med tighta deadlines. Du är en idérik problemlösare som också har analytisk förmåga. Och framförallt, du älskar att ge våra gäster den bästa servicen som gör att de vill komma tillbaka till oss! Vi ser att du är en person med erfarenhet av att leda en mellan till stor grupp medarbetare och att du har lätt att kommunicera med personer som inte har svenska som modersmål.

Vågar du anta utmaningen?

Style Manager (SM) rapporterar till Hotel Manager (HM) och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.

Arbetets innehåll kan variera, här kommer några exempel:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för alla våra gäster, i ett rent och välstädat hus med det lilla extra.
• Delta i driften dagligen och vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal. Helgarbete och skifttider förekommer.
• Arbeta aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet
• Personalansvar för Style Supervisors, Room Stylists och Allmän- & Lokalstäd, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.
• Nyrekryteringar inom sin avdelning.
• Arbeta fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvara för att löpande följa upp gästnöjdheten i vårt servicesystem Loopon.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema.

Detta är exempel på hur rollen ser ut just nu och den kommer, liksom hotellets verksamhet, att förändras över tid beroende på företagets utveckling och gästernas behov. Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi lägger vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor med målet att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas med vår ambition att ge gästen en fulländad upplevelse och lite till.

Anställningstyp: provanställning 6 månader, därefter tillsvidare
Anställningsgrad: heltid
Arbetstider: Dagar, kvällar och helger
Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till!

Jennie,
Hotel Manager

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02