Annons

Björn Ulvaeus köper Hasselbacken

zoom Foto: Hasselbacken
Foto: Hasselbacken
NYHETER. Scandic säljer Hasselbacken till Pop House, där Björn Ulvaeus och Conni Jonsson är huvudägare.

Annons

Enligt Dagens Industri sålde Scandic Hasselbacken på Djurgården i Stockholm för 230 miljoner kronor.

Fastigheten Hasselbacken ska fortsatt ägas av Pandox, som har en portfölj med 145 hotellfastigheter med totalt 32 200 rum i femton länder.

ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus och nyförvärvet Hasselbacken ingår i Pop House Sweden´s koncern som grundades 2014. Med övertagandet av Hasselbacken skapar Pop House förutsättningar att förverkliga sin vision att bli en nöjesdestination av rang, skriver Pop House i ett pressmeddelande.

Hasselbacken är en institution och en del av svensk hotell- och restauranghistoria. Med sina festsalar i unik miljö, restaurang, bar, konferenslokaler och hotell med drygt 100 rum blir det ett perfekt komplement.

– Förvärvet av Hasselbacken har varit en naturlig del av Pop House utveckling och en del av strategin sedan start. Vi har en långsiktig agenda och kommer fortsätta utveckla våra verksamheter på Djurgården, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef, Pop House Sweden i en kommentar.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...