Annons

Björn Ulvaeus nya hotell blir ett Best Western

zoom Pop House Sweden köpte Hasselbacken av Scandic för 230 miljoner kronor. Foto: Pressbild
Pop House Sweden köpte Hasselbacken av Scandic för 230 miljoner kronor. Foto: Pressbild
NYHETER. I förra veckan offentliggjordes Björn Ulvaeus och Conni Jonssons Pop House Swedens köp av Hasselbacken på Djurgården. Från och med 1 mars blir Hasselbacken en del av Best Western Hotels & Resorts.
Annons

Hasselbacken, – vars nya ägare Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet för en dryg vecka sedan, – blir en del av hotellgruppen Best Western Hotels & Resorts.

Det ska ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.

– Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, vd och koncernchef Pop House Sweden i en kommentar.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...