Annons

Järvsöbackens vd: ”Hårt tryck på säsongskorten”

zoom Den 9 december invigs Järvsöbackens nya 6-stolslift. Foto: Järvsöbacken
Den 9 december invigs Järvsöbackens nya 6-stolslift. Foto: Järvsöbacken
NYHETER. Järvsöbacken är mitt uppe i sin årliga kampanj där man kan köpa säsongskort för halva priset. Men invigningen av den nya 6-stolsliften och 200 nya bäddar har vd Peter Augustsson höga förväntningar på säsongen.
Annons

Med en dryg vecka kvar på Järvsöbackens årliga liftkortskampanj sitter vd Peter Augustsson lugn i båten.

– 80 procent köper de sista fyra dagarna, så jag kan inte ge något besked ännu. Men prognosen ser god ut och vi vet genom de senaste åren att vi säljer fler och fler säsongskort för varje år, säger han.

Kampanjen är viktig av flera skäl, dels är det bra för kassaflödet att folk köper tidig, men framför allt har man sett att folk med säsongskort tenderar inte bara att komma oftare, utan tar även med sig mycket gäster.

Snön har lagt sig i Järvsöbacken, vilket är viktigt för att locka till köp.

– Vinterkänslan är viktig, den gör folk sugna på att åka skidor, man säljer mycket på förväntningar så här års, och snön bidrar mycket till det.

Sedan i januari i år är ju skidåkning inräknat som friskvård, har ni märkt av det?

– Ja, vi märker utifrån frågor vi får att det är ett högt tryck tack vare friskvårdsbidraget.

 Förra säsongen slog alla rekord, hur tror du att kommande säsong blir för Järvsöbacken?

– Vi har fått en bra start med kyla och snö, men vi har framför allt under dagarna färdigställt vår nya sexstolslift, den största investeringen vi har gjort. Till den här vintern har vi även byggt 200 bäddar som kommer att tas i bruk, vilket borgar för att vi får en tillväxt på besökare, och inte minst då vi kan använda liften både vinter och sommartid.

Den nya stolliften invigs den 9 december.

– Det blir superhäftigt, det gästerna har saknat hos oss har varit snabbare och modernare liftar, och det känns roligt att ha en lift där hela familjen kan åka.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...