Annons

Moget övervägande bakom försäljning

zoom Nina Ulvinen och tidigare hotelldirektör Ulrika Andersson, då Hotel Mäster Johan firade 25 år i oktober.
Nina Ulvinen och tidigare hotelldirektör Ulrika Andersson, då Hotel Mäster Johan firade 25 år i oktober.
NYHETER. Nina Ulvinens beslut att sälja Hotel Mäster Johan har vuxit fram. ”Tiden räcker inte till”, säger hon till Besöksliv.
Annons

Som Besöksliv berättade igår säljer Nina Ulvinen Hotel Mäster Johan i Malmö till ESS Group efter att ha drivit hotellet i 19 år. Idag ger hon sin förklaring till varför.

– Jag känner att det är dags att ge hotellet en möjlighet att utvecklas med lite nya idéer och med någon som kan ge lite ny passion till detta fantastiska hotell.

I oktober förra året firade hotellet 25 år och utsågs under året till ett av Sveriges tio bästa hotell av Trivago. Men samtidigt som Hotel Mäster Johan gått bra har hennes roll som vd på BW Malmö Arena Hotel krävt uppmärksamhet.

– I två års tid har jag delat upp min tid mellan de båda hotellen. Under dessa åren har beslutet sakta vuxit fram då jag vill ge båda två de bästa förutsättningarna. Tiden räcker inte till, då jag alltid eftersträvar att leverera en bra produkt.

Nybliven ettåring

Det är idag nästan på dagen ett år sedan dörrarna till hotellet i Hyllie öppnades och Nina Ulvinen konstaterar att BW Malmö Arena Hotel fortfarande är i början av sin utveckling.

– Jag ser bakåt med stolthet på framgångsrika år med Hotel Mäster Johan. Många hotell har funnits på topplistor i Sverige men sedan försvunnit. Hotel Mäster Johan har lyckats ligga i topp i alla dessa år.

Den känslan liksom att hon tror på de nya ägarna gör att hon lämnar över med varm hand.

– ESS-Group har verkligen potential och förmåga att utveckla Hotel Mäster Johan vidare och jag ska med spänning följa hotellets kommande framgångar.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...