Annons

Nu startar resemässan: ”Vill slå besöksrekord”

zoom Mässfeber. Över 500 besökare väntas komma.
Mässfeber. Över 500 besökare väntas komma.
NYHETER. Ny lokal, förväntat besöksrekord och ett 50-tal utställare. Under torsdagen är det dags för Stockholm Travel Show.
Annons

Stockholm Travel Show är en B2B-mässa där över 75 utställare och mer än 500 besökare med fokus på resebranschen träffas. Ramarna är fria: Inga föredrag eller förbokade möten är planerade under dagen, utan fokus är samtal med de olika utställarna.

För arrangemanget står FIN-S Marknad och kommunikation och de kommer även att anordna en mässa gentemot konsumenter på Djurgården senare i vår.

Marknaden är nyckfull

– Nu på torsdag har vi bokat hela Casino Cosmopol i Stockholm. Steget att flytta från Finlandshuset konferens där vi hållit till tidigare kändes som ett naturligt steg, säger Martin Ahlberg, vd, FIN-S Marknad och kommunikation.

Trots ett stort intresse så står de ändå inför stora utmaningar.

– Marknaden är nyckfull och beslutsprocesserna är korta. Det är många aktörer som försöker etablera sig och spelfältet har öppnat upp sig på ett nytt sätt, säger Martin Ahlberg. 

I maj går mässan av stapeln. Platsen på Djurgården och helgen 13-15 maj valdes med omsorg.

– Tidigare år har vi varit på Centralstationen i Stockholm men vi kände att det är en för orolig miljö och med alla restriktioner som följer med att ha en mässa där så valde vi att flytta till Djurgården. Det är också Eurovision-helg så vi förväntar oss att hela Stockholm kommer att koka, säger Martin. 

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...