Platsannonser Visa alla

Reception samt sälj & marknads-tjänster

Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg

Vid Waterfront möter havet staden. En charmig del av Göteborg där gammalt blandas med nytt. I mitten tronar Carnegies gamla Porterbryggeri, idag ett fyrstjärnigt fullservicehotell med karaktär. Hotellet har 151 rum, 41 hotellägenheter, restaurang, bar och konferensavdelning. Hotellet ingår som franchisetagare i Best Western Hotels med fler än 4000 hotell över hela världen. 
 
Nu skall vi komplettera vår receptions- och säljavdelning med tre olika men lika spännande tjänster. Vill du leverera fyrstjärnig service och omtanke till gäster och bokare, samtidigt som du med positivitet och engagemang vill bidra till den goda gemenskapen vi har både på vår avdelning men också gentemot övriga avdelningar? Då kan du vara rätt person för att jobba hos oss! 
 
RECEPTIONIST
Som receptionist hos oss är du hotellets ansikte utåt, och skall leverera förstklassig service till våra gäster. Sedvanliga arbetsuppgifter innebär in- och utcheckning av hotellgäster, merförsäljning, hantera bokningar, bokningskanaler, telefon och email samt administrativa uppgifter såsom kassahantering, fakturering, ankomstlistor m.m. Som spindeln i nätet har receptionen en viktig roll i att säkerställa flödet mellan samtliga avdelningar. Självklart räknar vi också med att du erbjuder mervärde för våra gäster i form av restaurangtips, turistinformation, taxibokning m.m.  
 
Tjänsten är ett vikariat för en av våra receptionister som är föräldraledig. Vikariatet är på 50%, men det finns gott om utrymme för extrapass. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, kvällstid och helger. 
 
Märk din ansökan med “Reception”.
 
INNESÄLJARE
Fokus som innesäljare hos oss är att ge kunder & gäster ett positivt och professionellt bemötande och förstklassig service. Våra innesäljare har hand om försäljningen av verksamhetens samtliga produkter. Det innefattar bland annat att ta emot bokningar för övernattningar till affärs- och privatgäster, samt arrangemang, logi och konferens till grupper.
Kommunikationen med övriga avdelningar är kontinuerlig, för att säkerställa den dagliga driften. Just nu söker vi dig som älskar försäljning och har ett sinne för affärer. Du gillar att arbeta på ett resultatfokuserat sätt, är mycket social och bra på att läsa av andra människor.
 
Utöver det som beskrivs ovan kommer du att vara delaktig i säljaktiviteter och företagsevent, samt den dagliga driften på hotellet. Arbetstiderna är främst dagtid vardagar, men viss tid kommer att förläggas på kvällar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. 
 
Märk din ansökan med “Sälj”.
 
MARKNADSASSISTENT MED REVENUEINRIKTNING
Vi söker även en kreativ marknadsassistent vars tjänst bland annat inkluderar att hantera vår hemsida, sociala medier och marknadsföring. Du kommer att jobba tätt med vår sälj- och marknadschef i olika projekt, samt ha en viktig roll vad gäller att kommunicera kampanjer, marknadsaktiviteter och övrig information till samtliga avdelningar på hotellet. I tjänsten ingår ett dagligt Revenue-arbete där du kommer att sköta och uppdatera våra priser i samtliga distributionskanaler. Därför bör du tycka att det är roligt med siffror, ha lätt för att analysera och bedöma vilka åtgärder som behövs.  
 
Utöver det som beskrivs ovan kommer du att vara delaktig i säljaktiviteter och företagsevent, samt den dagliga driften på hotellet. Arbetstiderna är främst dagtid vardagar, men viss tid kommer att förläggas på kvällar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%.
 
Erfarenhet krävs av Photoshop och Office-paketet, det är meriterande om du även har kunskaper i InDesign och Hotsoft. Du bör även vara bekant med de vanligaste distributionskanalerna. 
 
Märk din ansökan med ”Marknad”.
  
KVALIFIKATIONER
För samtliga tjänster ser vi som förutsättningar att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och älskar att ge service. I mötet med gäster och kollegor är du både personlig och professionell, även när tempot är högt. Du är också flexibel, mycket noggrann och klarar av ett högt tempo med eget ansvar. Datakunskaperna måste vara mycket goda och att du är snabb på tangentbordet är en förutsättning. Du har erfarenhet från att ha jobbat i hotellreception eller bokning och kan svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift.
Meriterande är om du har kunskaper inom Hotsoft och Bookvisit samt god kännedom om de största distributionskanalerna
Vi ser gärna ansökningar med foto och endast ansökningar med relevant och dokumenterad kompetens/erfarenhet kommer att behandlas. Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. Tjänsterna tillsätts så fort vi hittar rätt personer.
Lön enligt HRF:s kollektivavtal.
 
Ansökan skickas till charlotta@hotelwaterfront.se.
Frågor om tjänsten besvaras gärna per telefon:
Charlotta Wootten – 031-720 22 07
Jessica Jedenby – 031-720 22 06
 
Ansök här