Platsannonser Visa alla

Meeting & Event Manager

Clarion Hotel Arlanda Airport

 

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Vill du jobba på hotellet som aldrig sover?

Clarion Hotel Arlanda Airport är ett pulserande flygplatshotell i hjärtat av Arlanda Flygplats. Hotellet har 414 hotellrum, 44 konferenslokaler, stora eventytor, Living Room, Kitchen & Table signerad superkocken Marcus Samuelsson och den mest entusiastiska personalen.

Att arbeta på Clarion Hotel Arlanda Airport handlar om att tillsammans med kollegor ge vår huvudperson, gästen, hotellupplevelser utöver det vanliga. För att lyckas lever vi våra värderingar: energi, mod och begeistring

Vi söker nu en Meeting & Event Manager (MEM) till Clarion Hotel Arlanda Airport.

Meeting & Event Manager (MEM) rapporterar till Hotel Manager (HM) och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.

Tjänsten innefattar ansvar för: 

  • Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
  • Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
  • Personalansvar för Meeting & Event Supervisors, Meeting & Event Crew, både värdinnor och värdar och våra möblerare för plan 2 & plan 13 samt fika- och städpersonal för plan 13.
  • Ansvar för hela Top Floor-Conference i allt som rör konferensservice, fika och städning. Både service och kvalitét.

I tjänsten ingår: 

  • MEM förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
  • MEM arbetar aktivt med målstyrning och prognoser - intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
  • MEM ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
  • Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
  • Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
  • Ansvar för att företagets policies efterlevs.
  • Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av MEM själv skall planeras i samråd med HM.
  • MEM ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med HM.
  • MEM ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls.
  • MEM ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
  • MEM arbetar tillsammans med HM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
  • MEM ansvarar för att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetsystemet, C2.
  • Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
  • MEM ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
  • Totalt driftsansvar för hela Top Floor Conference, vad gäller all service, städning samt fika.
  • Ansvarar för att all personal har kan avdelningens miljörutiner (VAKET-P).
  • Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.

Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av liknande arbete och har god erfarenhet av att leda en mellanstor grupp medarbetare. Du har god datavana, meriterande är kunskap i systemen Cenium och Timeplan.

Anställningen är en provanställning första 6 mån. Tillträde augusti 2017.

Välkommen med din ansökan!

 

Ansök här