Platsannonser Visa alla

Revenue Manager – bli en del av framgången på nya Holiday Club Åre

Holiday Club Åre

 

Hösten 2016 byggdes stora delar av Holiday Club Åre om till att bli fjällens träningshotell. Drygt 30 miljoner kronor har investerats i hotellet med bland annat ett stort inglasat SATS-gym som byggts på taket och nya restaurangen Grow som fokuserar på bra råvaror och mycket grön matglädje. Nu söker vi dig som vill bli en del av nya Holiday Club Åre som Revenue Manager.

Som ansvarig för revenue ansvarar du för ett strategiskt arbete med utveckling av paket, prissättning och optimering. Du arbetar nära marknads- och försäljningsavdelningen. Detta kräver att du tycker om samarbeten och människor men också är modig och kan argumentera för revenue och optimering. Vi är i en spännande fas att utveckla våra system vilket innebär att du bör ha god erfarenhet av detta men framförallt att du tycker systemutmaningar är lustfyllda. Idag använder vi Picasso Techotel som bokningsplattform.

Ett besök på Holiday Club Åre är en totalupplevelse som består av många delar; logi, bad och träning, mat och dryck, möten och evenemang, SPA-behandlingar, aktiviteter men också utbudet i butik.

Vi ser att du som söker tjänsten som Revenue Manager är eller har:

· Tidigare erfarenhet som Revenue Manager, gärna med stora mötesavdelningar - eller kanske kommer du från en annan bransch.

· Utbildning inom Revenue Management eller motsvarande.

· Starkt affärssinne och fokus på att nå resultat.

· Analytisk och detaljstyrd, du tycker om excel och system.

· Stor erfarenhet av att skapa försäljning – och att du gärna tänker i nya banor.

· Förmåga att tänka och lägga långsiktiga strategier - samtidigt som du sköter den dagliga optimeringen.

· Logi är bara en av flera faktorer för Holidays framgång. Därför behöver du vara kreativ och innovativ.

· Gillar samarbeten då man som Revenue manager hos oss leder och inspirerar revenue arbetet ut i hela organisationen.

Dina arbetsuppgifter som Revenue Manager innefattar bland annat:

- Prognostisera, förutse samt följa upp intäktsvariationer för hotellets samtliga intäkter.

- Daglig kontroll av bokningsläget och yielda därefter.

- Distributionshantering; ansvara för att hotellet är synligt, konkurrenskraftigt positionerad och bokningsbart genom relevanta distributionskanaler (interna och externa).

- Säkerställa att samtliga bokningar, avsett var de kommer ifrån, är kvalitetssäkrade.

- Maximera intäkterna genom att säkerställa att webbplatsen är säljande, uppdaterad och har maximalt bokningsbarhet för alla delar.

- Analysera trafik, kampanjer, click-through och konvertering och driva igenom förändringar utifrån analys.

- Identifiera möjligheter till att skapa mer efterfrågan, framförallt under perioder med lägre efterfrågan.

- Bygga upp prispaket för olika ändamål i hotellets system och säkerställa så att försäljningen registreras korrekt gällande t.ex. logi, mat, dryck och upplevelseprogram.

- Ta fram/uppdatera avtal för återkommande och nya samarbetspartners och events samt ansvara för samarbete med TUR-operatörer.

- Ta fram beläggningsrapporter och prognoser så att driften kan planera verksamheten samt säkerställa att vi levererar tillförlitliga uppgifter till styrelse och ägare.

- Säkerställa att det finns en årlig plan för aktiviteter och kampanjer på webben, i sociala medier samt annonsplan i samråd med Marknadschef samt följa upp denna med analys för att maximera försäljning.

Kontakta Miranda Ericssonmiranda.ericsson@holidayclub.se "> miranda.ericsson@holidayclub.se eller 0725235800 för mer info eller ansökan

 

 

Ansök här