Platsannonser Visa alla

Sales manager

Ligula Hospitality Group

 

Vi förstärker Ligula Hospitality Groups centrala säljorganisation med en Sales Manager placering i Stockholm.

Som Sales manager har du funktionsansvar för våra franchiseanläggningar Park Inn by Radisson hotell i Stockholm och Malmö.

Finns det något bättre än att göra en bra affär? Har du tydliga affärsmål i sikte när du genomför dina kundmöten på ett professionellt sätt? Är du självgående och ansvarstagande i dina kontakter med kunden samt dina kollegor? Känner du igen dig så kan det vara en bra idé att läsa vidare om tjänsten som Sales Manager på Ligula Hospitality Group.

Som Sales Manager på Ligula kommer du ansvara för en egen kundportfölj, samt koordinera den lokala försäljningen för hotellen i ditt geografiska område. Din primära drivkraft är att skapa affärer som kan göra skillnad på riktigt. Du har ett öppet sinne och en plan på hur du prioriterar din tid efter givna förutsättningar. Du ser till att fokusera på affärer som påverkar resultat för hotellen i första hand och som ökar hotellens totalintäkter på ett positivt sätt. Du ska, utan att krångla till det, driva på affären i samarbete med hotellen och Revenue Management. Din uppgift är att agera utifrån ett ”utifrån och in” perspektiv och sy ihop det med alla parter i vår organisation.

Tjänsten ställer höga krav på god kommunikation samt ett anpassat sätt att hantera situationer och personer på olika nivåer. Du som utöver detta kan berika oss med nya syn- och tillvägagångssätt i vår traditionella bransch är extra välkommen med att höra av dig.

Vad betyder det för dig i det dagliga?

I rollen som Sales Manager är du en del av Ligula Hospitality Groups centrala försäljningsorganisation. Vi sitter på Drottninggatan 108 i Stockholm och det är därifrån du utgår. Ditt uppdrag är att driva affärer och intäkter till bolagets samtliga hotell med ett tydligt fokus på Park Inn. Du kommer också vara ”lokal kontaktperson” för hotellen i ditt område.

Du hanterar din egen kundportfölj, inklusive bearbetning av befintliga kunder på lokal nivå i såväl Stockholm som Malmö. Du tar ansvar för att hitta nya kunder och försäljningskanaler i området, implementering av andra säljares avtal samt att driva projektaffärer till hotellen. En bra affär gör man fortfarande genom ett personligt, fysiskt möte, men en del kundkontakter kommer även att ske genom telefon. För att lyckas, har du läst på ordentligt när det kommer till produktkännedom, detta för att kunna tillmötesgå våra kunder på ett smidigt och professionellt sätt

Resor och övernattningar i tjänsten förekommer.

Vad har du med dig?

Du som söker tjänsten ska ha ett starkt affärs- och resultatfokus. Vi tror att du tidigare har arbetat som säljare med fokus på företagsförsäljning.  Du har flera exempel på strålande affärer inom hotell- eller konferensbranschen och tycker inte att det finns något som är roligare än att arbeta inom hotellbranschen. Det är självklart för dig att vårda relationer såväl i affärer samt internt i organisationen.  Att inte tappa fokus och alltid vara strukturerad är en viktig egenskap då du ska följa upp dina mål i ditt tilldelade geografiska område.

Övrigt

Du rapporterar till försäljningschefen i Stockholm och har en tät dialog med hotelldirektörerna för Park Inn. Tjänsten är en tillsvidareanställning. 100 %, med tillsättning snarast möjligt. Ansökningarna behandlas löpande varför vi ber dig att söka så snart som möjligt, dock senast 31 mars 2017. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor kontakta Commercial director Mike Kelderer: mike.kelderer@ligula.se, telefon: +46 (0)728-53 07 55. Ansökan görs på: https://ligula.se/om-ligula/karriar/

För mer information om Ligula Hospitality Group, vänligen besök www.ligula.se

 

 

 

Ansök här