Platsannonser Visa alla

Receptionschef till Lisebergsbyn

Liseberg

 

Liseberg
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende. Liseberg ägs av Göteborgs Stad och sysselsätter ca 400 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Bolaget omsätter årligen ca 1,1 miljard kronor.

Affärsområde Boende, där såväl boende, matupplevelser och konferensmöjligheter erbjuds, är en del av Lisebergsgästens helhetsupplevelse av Liseberg. Inom affärsområdet ingår Stugor & Camping, bestående av anläggningarna Lisebergsbyn och Lisebergs camping Askim Strand, samt Hotell Liseberg Heden. Inom Stugor & Camping finns kring 15 helårsanställda, under sommarsäsong plussar vi på med ett 80-tal medarbetare.

Beskrivning av arbetsuppgifter
Som receptionschef har du det övergripande ansvaret för receptionen i Lisebergsbyn samt för receptionsverksamheten i vår säsongsöppna camping Lisebergs Camping Askim Strand. Inom ditt ansvarsområde ingår även en mindre butiksverksamhet i anslutning till respektive reception.

Du ansvarar för rekrytering, arbetsplatsutbildning och introduktioner för såväl årsanställda som säsongsanställda medarbetare, och hanterar schemaläggning och administration av löneunderlag. Du har arbetsmiljöansvar samt ekonomiskt kostnadsansvar vilket innebär budgetuppföljning och analys av nyckeltal. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom affärsområdet samt Lisebergs övriga avdelningar och funktioner. Du ingår i affärsområdets ledningsgrupp och rapporterar till affärsområdeschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av arbetsledning inom service och värdskap. Du får gärna ha arbetat med verksamheter med säsongsvariationer och stora volymer avseende gästnätter. Du har gymnasieutbildning som grund, har du eftergymnasial utbildning är det meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska flytande, och värdesätter om du utöver dessa språk kan konversera på tyska, holländska eller franska. Du ska även ha goda IT-kunskaper, främst inom Office-paketet, och gärna vana av att arbeta med externa bokningskanaler. Vi vill även att du har B-körkort.

Som receptionschef är du en synlig och delaktig chef som leder, engagerar och motiverar dina medarbetare till en hög servicenivå och gästnöjdhet. Du är en kommunikativ och lyhörd teambildare som skapar goda förutsättningar för dina medarbetare att arbeta lösningsfokuserat och självständigt. Du trivs i en intensiv miljö där du periodvis har en operativ och gästfokuserad inriktning men uppskattar även lugnare perioder med utrymme för planering- och förbättringsarbete. Som person har du förmågan att kombinera tydlighet och drivkraft med ödmjukhet och värme. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Dina arbetstider påverkas av verksamhetens behov vilket innebär att arbete även under kvällar och helger förekommer.

Har du frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta affärsområdeschef Susanna Eckerstein, telefon 031-348 65 01 eller 0702-11 11 42.

Vi rekryterar löpande till denna tjänst, vilket betyder att du gärna får skicka oss din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 24 september.

 

Ansök här