Annons

Ett kärt återseende…

Per Lygnegård är ny  bageriet på slottet, men ny för mig är han inte. Per och jag jobbade första gången ihop när han var 19 år gammal och vi har sedan dess fått möjlighet att arbeta tillsammans på några olika ställen. Ibland blir det så här, man skapar en bra känsla, en kontakt och närhet som sedan fungerar sjukt bra. Av anledningar som brukar vara skiftande så säras man på ibland men häpp, helt plötsligt står någon man saknat vid ens sida igen.Så vart fallet här nu, vi behövde bagare, Per hade möjlighet, summa summarum: vi jobbar ihop igen.
Annons

Per Lygnegård är ny  bageriet på slottet, men ny för mig är han inte. Per och jag jobbade första gången ihop när han var 19 år gammal och vi har sedan dess fått möjlighet att arbeta tillsammans på några olika ställen. Ibland blir det så här, man skapar en bra känsla, en kontakt och närhet som sedan fungerar sjukt bra. Av anledningar som brukar vara skiftande så säras man på ibland men häpp, helt plötsligt står någon man saknat vid ens sida igen.
Så vart fallet här nu, vi behövde bagare, Per hade möjlighet, summa summarum: vi jobbar ihop igen.
Man har några som cirkulerar i olika kök (ganska många skulle jag säga), några som man jobbat med och några som man inte ens har jobbat med som man någon gång kommer sammanstråla med, så är det bara. Så är det väl för alla, känselspröten är ständigt påslagna, kontaktnäten vidgas för vaje dag.

Men här nu, ett riktigt kärt återseende med Per som är sjukt duktig och taggad, han har vart här nu i en månad och börjar så smått att hitta i gömmorna. Är man bagare i en sån här verksamhet så har man det minst sagt lite svettigt. Per är här vid 6 för frukostbröd och även assist till frukosten men det är bara början, en dag i ett bageri är inget för någon med dålig koordination, tusen bollar i luften är temaordet varje dag. 

En microdel (en sjukt viktig microdel) av det som tillverkas i bageriet, umamistinna hallongrottor, en given favvo till kaffet.

Detta är en bloggtext. Åsikterna som uttrycks i texten står skribenten för.

Hotellsystemet som kunde tillgodose alla Åhus Seasides behov

Hotellsystemet som kunde tillgodose alla Åhus Seasides behov

PMS-systemet VisBook har över 1 000 kunder inom besöksnäringen i Norden och växer snabbt, inte minst i Sverige där antalet nya kunder har mer än fördubblats under de senaste två åren. En av de nya kunderna är Åhus Seasid...

Nyheter