Annons

”Strömma har en unik position”

zoom Charlotta Olsson tar över som Sverigechef på Strömma.
Charlotta Olsson tar över som Sverigechef på Strömma.
KARRIÄR. Från hotell och ut på havet. Med lång erfarenhet från ledande roller i hotell- och servicebranschen tar Charlotta Olsson över som Sverigechef på Strömma. Här ska hon ta Strömmas svenska verksamhet mot nya mål.
Annons

Charlotta Olsson kommer närmast från rollen som vd för Nobis hotell Hagastrand och har dessutom varit vd för Hotel Diplomat och Villa Dagmar. Nu tar hon över rodret i en annan del av besöksnäringen.

Grattis till det nya jobbet, hur känns det?

– Stort tack! Det känns både spännande och roligt att få ta över rollen som Sverigechef. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla Strömmas starka erbjudande tillsammans med våra fantastiska medarbetare.

Vad innebär rollen?

– Som Sverigechef ansvarar jag för den operativa och strategiska ledningen av Strömmas verksamhet i Sverige. Det innebär att jag arbetar nära våra team inom försäljning, marknad, drift och produktutveckling med målet att skapa och utveckla minnesvärda upplevelser för våra gäster och att samtidigt driva lönsamhet och hållbarhet.

Vad lockade dig med uppdraget?

– Strömma har ett starkt varumärke och en unik position inom upplevelseindustrin. Här får jag möjlighet att bidra till att utveckla branschen vidare, med Strömmas höga kvalitet och passion för det genuina.

Vad tror du gjorde att du fick jobbet?

– Jag tror att min bakgrund inom hotell- och upplevelseindustrin, tillsammans med min erfarenhet av att leda team och driva förändring, bidrog till att jag passar för rollen. Dessutom är jag genuint engagerad i att skapa goda gästupplevelser och bygga starka interna kulturer.

Vilka personliga egenskaper är bra att ha i din bransch och i det här jobbet?

– Nyfikenhet, lyhördhet och förmågan att se helheten är viktiga egenskaper. Att kunna inspirera och engagera andra, samtidigt som man är strukturerad och affärsdriven är också centralt i en ledarroll som den här.

Vilka förändringar är att vänta med dig som Sverigechef och vad finns det för utmaningar inom Strömma Turism och Sjöfart just nu?

– Vi står inför flera spännande utvecklingsmöjligheter, bland annat inom digitalisering, hållbarhet och produktförnyelse. En utmaning är att möta förändrade gästbeteenden och samtidigt säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vår drift. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet ta oss an de här frågorna med både mod och kreativitet.

Så fick det trestjärniga hotellet  toppbetyg från gästerna

Så fick det trestjärniga hotellet toppbetyg från gästerna

9,2 i betyg på Booking. Strålande recensioner på Hotels.com och Google. Varför älskar gästerna det lilla trestjärniga hotellet i Danderyd? Svaret är en röd tråd som genomsyrar allt. Och en grön.