Annons

Loyalty Engagement Manager

BWH Hotel Group

Är du en driven person som brinner för lojalitet, engagemang och service? Gillar du också att jobba operativt i en bred roll och vill vara med och utveckla vårt arbete kring Best Westerns lojalitetsprogram Best Western Rewards, då är den här rollen för dig!

Vi letar nu efter en stjärna till rollen som Loyalty Engagement Manager på Marknadsavdelningen.

Best Western Rewards har under flera år legat i topp bland världens mest omtyckta lojalitetsprogram. Globalt finns det 43 miljoner medlemmar och en stor del av dessa medlemmar hittar man i Skandinavien. Nu vill vi att våra 160 medlemshotell ska fokusera ändå mer på medlemmarna och att vi som hotellgrupp ska möta framtiden på bästa sätt, därför rekryterar vi nu till huvudkontoret i Stockholm, Sundbyberg.

Vi erbjuder en arbetsplats med ett inkluderande och varmt arbetsklimat, högt i tak och möjlighet att vara med och påverka den spännande utvecklingen av BWH Hotel Group i Skandinavien.

Dina superkrafter
• Du har ca 5 års arbetserfarenhet av att utbilda, leda och engagera personer.
• Du är utåtriktad samt duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift
• Har ett kommersiellt fokus
• Du talar och skriver svenska och engelska flytande
• Du känner dig bekväm med hantering av olika system samt även utbilda inom de system som används för hantering av lojalitetsprogrammet.
• Stort plus om du har arbetserfarenhet av lojalitetsprogram och Kundklubbar sedan tidigare och gärna från rese- och/eller hotellbranschen.
• Som person är du en lagspelare men ändå van att arbeta självständigt. Du är proaktiv, tävlingsinriktad och inte rädd för att kavla upp ärmarna och börja arbeta.

Loyalty Engagement Manager – “to-do lista”
• Utbilda hotellen I lojalitetsprogrammet, onboarding och löpande utbildning digitalt eller på plats på hotellen i Sverige, Norge och Danmark.
• Löpande support till hotellen gällande frågor kring lojalitetsprogrammet.
• Motivera och engagera hotellen att jobba med lojalitetsprogrammet. Pusha dem att uppnå sina mål kopplat till programmet.
• Uppföljning och analys av hotellens utfall mot mål för att se vilka som behöver hjälp med att förbättra sig och resultatet.
• Uppdatera och skapa BWR dokumentation och kommunikation i interna kanaler som tex Intranätet, Receptionspärm, guider och newsletter
• Projektleda interna tävlingar och kampanjer som riktar sig till hotellen för att främja värvning av nya medlemmar.
• Uppdatera utbildningsmaterial löpande så det alltid känns aktuellt och relevant.
• Ansvara för Best Western Travel Cards i Skandinavien.
• Öka hotellens kunskap kring hur man tar hand om befintliga medlemmar genom Recognition.
• Driva projekt inom lojalitet och gästrelation.

Best Western Hotels & Resorts – lokala pärlor överallt i Skandinavien
Poppigt, punkigt, lantligt eller modernt – vi är hotellkedjan som är lika olika överallt. Det genomsyrar hela vår organisation, där vi välkomnar mångfald och olikheter. Vi är inte rädda för att sticka ut, vi uppmuntrar det.

Genom kunskap och engagemang säkerställer vi en upplevelse av hög kvalitet. Vi är professionella, med en färgstark och personlig ton. Vi tror mer på laget än jaget, därför lägger vi stor vikt i att vi jobbar tillsammans mot att utmana hotellbranschen. Hos oss är du med och bygger en unik hotellkedja, där vi erbjuder mer personliga upplevelser för alla våra gäster i Skandinavien.

BWH Hotel Group är en global hotellkedja bestående av två hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts och WorldHotels. Tillsammans erbjuder vi över 4 700 hotell i fler än 100 länder runtom i världen. I Skandinavien finns 160 hotell på fler än 100 destinationer. För att ännu bättre kunna tillgodose behoven hos våra medlemshotell och möta framtiden så expanderar vi nu i Stockholm.

Tjänsten är placerad i Sundbyberg och under visa perioder krävs visst resande i Skandinavien.

Nyfiken och vill vara en del av denna spännande resa? Tveka inte att kontakta Sara Hallsund Marknadschef BWH Hotel Group Skandinavien med eventuella frågor, sara.hallsund@bwhhotelgroup.se.

Skicka ditt CV och personliga brev till Sara Hallsund, sara.hallsund@bwhhotelgroup.se

Kandidater kommer att kallas till intervjuer under hela rekryteringsprocessen.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02