Annons
Annons

Operativ Front Desk Manager – Heltid

Grow Hotel

Grow Hotel öppnade i november 2018 och är ett fyrstjärnigt, modernt och hållbart hotell beläget i expansiva Solna Strand strax nordväst om Stockholm.

Här, i den nio våningar höga byggnaden, erbjuder vi personlig service och 176 välplanerade och sobert inredda rum, med fönster från golv till tak. Vissa av rummen är anpassade för längre vistelser och utrustade med eget pentry. I gatuplanet fungerar lobbyn och hotellets restaurang Norobata som ett inbjudande vardagsrum.

Grow Hotel ingår i Best Western Hotels & Resorts som är en stark världsomspännande hotellkedja med ett globalt nätverk av dryga 4000 hotell i fler än 100 länder.

Om tjänsten
Vi månar om vår personal, om dig som individ, om dina kunskaper och egenskaper som vi anser är en stor konkurrensfördel för oss. Vi letar efter dig som har förmågan att få våra gäster att känna sig som hemma så snart de kliver in genom entrén till vår inbjudande lobby. Du kommer att leda vårt Team i Front Desk som är hotellets mittpunkt där det första och sista intrycket av hotellet skapas. Front Desk är också den naturliga platsen där gästerna riktar kommentarer, frågor, förslag och problem. Därför värdesätter vi kollegor som alltid sätter våra gäster i första hand och har ett bemötande som är professionellt, entusiastiskt och personligt.

Som Front Desk Manager rapporterar du till General Manager och är en del av hotellets ledningsgrupp.

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är främst förlagd till dagtid men kvällar och helger förekommer. Lön enligt överenskommelse.

Vem är du
Som person ser vi att du har en genuin känsla för service och ett stort intresse för våra gäster. Du måste vara ansvarsfull, flexibel och där vana att arbeta under ett tidvis mycket högt tempo är en fördel. Du värdesätter hög service och kvalitet och som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv, självsäker och har hög social kompetens.

Du är en ledare där ansvar för rekrytering, introduktion- och utveckling av medarbetarna i ditt team samt schemaläggning är en naturlig del av arbetet. Vi vill att du obehindrat talar och skriver svenska och engelska. Du har minst tre års erfarenhet som hotellreceptionist i en ansvarsposition – helst receptionschef. Du har goda erfarenheter av hotellsystemet Suite 8 eller liknande samt har erfarenhet av bokningskanaler såsom Booking, Expedia m.fl. Att du har en god ekonomisk insyn och kan följa upp en budget har vi som ett högt önskemål.

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår traditionella Front Desk-uppgifter samt bland annat följande:

• Operativt delta i den dagliga driften med uppgifter såsom, in- och utcheckning av gäster – ta emot gäster vid ankomst och avresa samt utföra viss servering av mat och dryck från baren som är en del av Front Desk.
• Hantera hotellets mailkorg
• Bemanning, personalansvar och schemaläggning Front Desk
• Introducera- och lära upp nya medarbetare samt kontinuerligt komplettera och höja teamets kunskaps- och servicenivå
• Delta i drift- och ledningsgruppsmöten
• Bearbeta, stämma av och kontrollera provisioner och provisionsfakturor
• Brandskyddsansvar
• Ansvara för gruppbokningar
• Ta emot bokningar och hantera fakturor
• Rapportera och sammanställa statistik
• Utveckla, implementera och följa rutiner och policys enligt manualer
• Arbeta aktivt med merförsäljning
• Alltid sträva efter att höja nivån på gästvänlighet och bemötande

Är Du den vi söker? Välkommen med din ansökan med tillhörande cv till jobb@growhotel.se

Ange i ämnesfältet att du söker tjänsten som Front Desk Manager. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.

Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Charlotte Axenfalk, General Manager, tfn 08-557 607 10.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

 

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02