Annons
Annons

Personalansvarig Front of House

RestaurangAssistans

RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 23 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Med våra ledord omtanke och effektivitet skräddarsyr vi personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.

RestaurangAssistans söker nu en Personalansvarig Front of House till sitt Stockholmskontor.

Är det du som tar vår hotellreceptionistavdelning till nya höjder? Har du erfarenhet av ledande positioner inom hotellreception som tex receptionschef? Är du hungrig på att utvecklas och prova något nytt?  Sök då tjänsten som Personalansvarig Front of House. Vi är måna om att du känner dig trygg med våra tjänster och du kommer därför få en gedigen upplärning om vår verksamhet och hur vår affärsmodell ser ut och hur bemanning fungerar.

Som personalansvarig kommer du arbeta i ett team med tre personer och ingen dag är den andra lik och arbetsuppgifterna på avdelningen är breda:

  • Intervjuer och anställningar av nya medarbetare

  • Schemaläggning och daglig bemanning av personal

  • Mycket kundkontakt, möten, försäljning och uppföljningar

  • Ansvar för våra hotellreceptionister och utvecklingen av den verksamheten

  • På avdelningen Front of House ingår också servispersonal och det är därför viktigt att du har bra insikt i matsalsarbete

Vi har tydliga mål och hållbara ambitioner. Vi är måna om att våra medarbetare trivs och att våra kunder erbjuds hög service och kvalitet varje gång. Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vem är du?

  • Bakgrund från ledande positioner inom hotellreception

  • Restaurangerfarenhet är mycket meriterande

  • Har ett brett kontaktnät och god insikt inom Stockholms besöksnäring

  • Erfarenhet av såväl personalhantering som schemaläggning

  • Väl insatt i hotellbokningssystem såsom OPERA, CENIUM, HOTSOFT etc

  • Van att rekrytera rätt person till rätt arbete

  • Målinriktad och tar ägarskap för sitt arbete

  • Trygg, diplomatisk och noggrann

  • Gillar högt tempo och ser möjligheter snarare än problem

  • Bekväm och självklar i att skapa nya relationer

  • Prestigelös och en lagspelare

  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande

  • Har B körkort

Vad erbjuder vi?

  • Ett givande, roligt och utvecklande arbete med högt i tak

  • Varierande och spännande jobb med mycket eget ansvar

  • Gedigen upplärning

  • Generösa personalförmåner

  • Löpande kompetensutveckling

  • Ett brett kontaktnät

  • Härliga kollegor med ett starkt driv och en ”ingenting är omöjligt” inställning

Tjänsten är på heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag – fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

Man arbetar på vårt centrala kontor i Stockholm. Tjänsten är på heltid med fast månadslön och goda förmåner.

Kontakt
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Growisit – Vi rekryterar för besöksnäringen
Kontaktperson: Niclas Ingwall
Tel: 0706-48 62 47
niclas.ingwall@growisit.se

Placeringsort: Stockholm

Sista ansökningsdag:
2022-08-15
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02