Ett inledande hej och Swedish Laplands ”We miss you!”
Sista september och bloggen återvänder
Sista september och bloggen återvänder
Pandemin ser ut att dra ut på tiden. De många hotell som vidtagit kraftfulla åtgärder och lyckats skapa balans mellan intäkter och kostnader måste ta nästa steg i omställningen. Framförallt handlar det om att öka produkt...
Besöksnäringen måste ta sig i kragen och lösa de problem som fanns redan före pandemin. Det kommer ingen hjälp från ovan
De trender som accelererats under pandemin har blottat besöksnäringens underliggande problem inom en mängd områden. Det krävs omfattande nytänkande för att ta sig ur krisen
Mötesbranschen som vi definierar den kommer aldrig att bli densamma igen. Ända fram tills covid-19 bröt ut var det en inflation i antal möten. Diskussionen pågick redan om att människor hade för många möten och hindrades...
Företagen vill minska sina kostnader och ses som klimatsmarta. Människor vill ha ett mindre stressigt liv. Digitaliseringen möjliggör att både företag och människor kan uppnå det de vill genom att minska på affärsresande...
Det kommer inte att bli som vanligt igen. Pandemin har forcerat befintliga trender vilket lett till stora förändringar på kort tid
Stora förändringar väntar de närmaste åren för hotellen. Det räcker inte att bara ändra priserna för att bygga upp hotellets intäkter igen. Resan lär ta flera år och ägare/ledning är ansvariga för att genomföra de föränd...
Kan vi resa utan att lämna hemmet? Jajjemen! Med lite fantasi går det alldeles utmärkt. Stopp tretton gör vi hos Jössgården
Problemen är långt ifrån över för restaurangerna. Bara de som kan tänka nytt och förmår att ställa om kommer att överleva