Head Chef
Clarion Grand Hotel Helsingborg
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Head chef
Nu söker vi dig som är en passionerad ledare till vårt kök på Clarion Grand Hotel. Du brinner för att varje gäst som besöker oss skall få en unik upplevelse. Du är flexibel, positiv och tycker det är inspirerande att vara med och skapa nya koncept. Du tycker om att arbeta mot högt satta mål och drivs av effektivitet och resultat. Utöver det är du professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor.
Köket på Clarion Grand Hotel är såklart hjärtat i hela vår F&B verksamhet som omfattar Restaurang Kitchen & Table, frukostservering till våra hotellgäster samt konferens och bankettverksamhet. Vi serverar frukost, lunch, brunch, a la carte, fika, event och roomservice.
Vi söker dig som vill utveckla vår á la carte och gästerbjudande till sin fulla potential. Vi satsar på att vara ett självklart alternativ för såväl hotellgäster som den härliga Helsingborgaren.
Tjänsten ingår i hotellets ledningsgrupp.
Ansökningar gås igenom löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
I tjänsten ingår bland annat:
• Personalansvar vilket innebär effektivast möjliga schemaläggning, följa gällande avtal, utbildning & vidareutveckling av personal.
• Prognos-, kostnads och resultatansvar.
• Ansvarig att rätt prissättning och portionsstorlek av produkter för att uppnå en hög och stabil lönsamhet.
• Analysera resultatutvecklingen för avdelningen och proaktivt utarbeta aktivitetsplaner.
• Daglig ledning och kvalitetskontroll av all mat som produceras. Ständigt utveckla produkten utifrån gästernas behov och önskemål.
• Kontinuerligt uppdatera menyer enligt lagda riktlinjer för Kitchen & Table samt konferens och bankett.
• Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets hygienrutiner, egenkontroll av livsmedelshantering och liknande rutiner som gäller inom köket.
• Att koordinera och informera avdelningens personal om tider, prioritet och menyer för olika konferenser, grupper, aktiviteter och evenemang.
• Rekrytering av personal i enlighet med företagets policy.
• Kontinuerlig rapportering till General Manager.
• Användande av tidsrapporteringssystem (TimePlan) samt prognos- och resultatssystem (PMI).
• Inköp inom ramen för godkänd budget . Användande av Menu Engineering.
• Att inventering görs vid månadsskifte och lämnas in i rätt tid.
• Eventuellt andra uppgifter kan tillkomma.
Vi tror att du:
• Är en grym ledare som alltid vill lyckas tillsammans med ditt team
• Tidigare har haft personalansvar.
• Har erfarenhet av liknande drift.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Då tjänsten innebär stort ansvar är en stor del av arbetet kommunikation och rapportering, både skriftligt och per mail.
Tidigare erfarenheter av hotelldrift är meriterande.
Arbetet är förlagt varierande dag/kväll/helg. Vi har öppet året runt, även storhelger och röda dagar.
Vi kan erbjuda dig en vardag full av roliga upplevelser och gästmöten, men också fantastiska medarbetare. En professionell arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling i Skandinaviens största och snabbast växande hotellkedja.
Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook