Annons
Annons

Affärsdriven VD

Växjö & Co

Växjö & Co är ett medlemsägt aktiebolag med besöksindustrins näringsliv samt Växjö och Alvesta kommuner som delägare och finansiärer. Bolaget startade hösten 2007 och verksamhetsidén är att marknadsföra Växjöregionen som destination för konferenser, kongresser och evenemang i syfte att skapa intäkter och utveckling för besöksnäringen i Växjöområdet.

Genom åren har Växjö stått värd för mängder av evenemang. Några exempel är EU:s ministermöten, melodifestivaler, partikongresser, SM i schack, boule, friidrott och konståkning samt landskamper i fotboll, handboll, ishockey, innebandy och mycket mer Sommaren 2013 var Växjö en av sju stolta värdstäder för UEFA Dam-EM i fotboll. 2017 stod Växjö värd för U19-VM i innebandy där 16 nationer deltog.

Växjö & Co söker nu en affärsdriven VD
Besöksnäringen i Växjö har vuxit betydligt under de år som Växjö & Co har funnits. Nu står vi i begrepp att ta nästa steg i vår utvecklingsfas som innebär både en ny organisatorisk plattform samt ett nytt ledarskap. Som VD har du huvudansvaret att leda, bygga upp och utveckla verksamheten in i framtiden. Detta sker i samverkan med det lokala närings- och föreningslivet samt offentliga organisationer som har besöksnäringsutveckling på agendan. Växjö & Co är ett litet destinationsbolag, vilket innebär att arbetsuppgifterna har både strategisk och praktisk karaktär.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden innebär bland annat att:
– identifiera, värdera och värva event tillsammans med lokala och nationella organisationer, kommuner, arenaägare och övrig besöksnäring. Fokus ligger på konferenser, kongresser, kultur och idrott.

– medverka till att utveckla befintliga event, underlätta för arrangörer, skapa nätverk mellan arrangörer och leverantörer i näringsliv, organisationer och myndigheter.

– bidra till produkt- och destinationsutveckling.

– genomföra marknadsföringsinsatser gentemot definierade målgrupper på en nationell och internationell arena. Detta kan vara i samarbete med exempelvis regionens destinationsbolag och Växjö kommun.

– ansvara för bolagets kommunikation externt och internt.

– ansvara för att ta fram dokumentation som visar på de ekonomiska effekterna för Växjöregionen av genomförda event

Kvalifikationer
– Vi söker en person som har akademisk utbildning eller likvärdig erfarenhet inhämtad på annat sätt. För tjänsten krävs erfarenhet inom event- och mötesindustrin.

– Du är affärsdriven med ett tydligt sälj- och marknadsfokus

– Det är en fördel om du har erfarenhet från CVB (Convention Bureau), DMC (Destination Management Company) eller PCO (Professional Congress Organiser).

Arbete med destinationsutveckling är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda stora projekt/program med flera olika aktörer. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter men kan även arbeta självständigt. Du besitter en god pedagogisk förmåga och är van att göra presentationer och framställningar i både små och större sammanhang. Du antar gärna utmaningar och är drivande i projekt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan
Din ansökan vill vi ha senast 2021-05-01 till goran.ivarsson@choice.se

Kontakt
För ytterligare information kontakta styrelseordförande Göran Ivarsson på 0470-70 10 01 eller mail goran.ivarsson@choice.se

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02