Annons
Annons

Backoffice Manager – vikariat

Landvetter Airport Hotel

Landvetter Airport Hotel är ett 4-stjärnigt familjeägt hotell med 184 trivsamma rum, 10 konferenslokaler, gym och relax. I vår uppskattade restaurang upplever gästerna en hemtrevlig atmosfär med god mat och utmärkt service. Vi är miljöcertifierade via Svensk Miljöbas och arbetar kontinuerligt med vårt miljöarbete.

På Landvetter Airport Hotel är vårt mål att överträffa gästens förväntningar. Vi har stort fokus på kvalité och följer veckovis upp vad våra gäster tycker, detta för att kontinuerligt utveckla och förbättra vårt utbud och service. Siktet är inställt på att bli Sveriges bästa fullservicehotell! Vi är ett Best Western Premier Collection hotell vilket medför många härliga möjligheter och förmåner för dig som personal.

Nu går vår Backoffice Manager på föräldraledighet och vi behöver just dig för att förvalta och utveckla denna spännande tjänst.

Som Backoffice Manager ansvarar du över Reception och Grupp & Konferens. Du har till hjälp en Reception Supervisor som agerar arbetsledare i Receptionen och en Service Manager som ansvarar för den dagliga driften på grupp & konferensavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är schemaplanering, Revenuearbete, utveckling, rekrytering och se så rutiner på avdelningarna följs och att ni når uppsatta mål. Du är den som gör löpande uppdateringar gällande priser och utbud i vårt PMS system Opera och du har hand om våra Crew avtal.

Ditt arbete är främst administrativt måndag-fredag men drift på kvällar och helger kan förekomma efter behov.

Du är en del av Hotellets ledningsgrupp och rapporterar till Hotellchefen.

Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har haft en liknande position inom Hotell eller att du har stor erfarenhet från arbete i en hotellreception och nu är redo att ta nästa steg i din karriär.

Som person är du flexibel, driven och idérik. Du ser utmaningar som möjligheter och du tycker om att inspirera och att leda personalen i en positiv anda. Du har öga för detaljer, är noggrann och du brinner för service och att överträffa gästens förväntningar. Du har god samarbetsförmåga och är duktig på att kommunicera.

Vi erbjuder dig:
Ett spännande vikariat med möjligheter att utveckla och utvecklas, en arbetsplats med stor omtanke och där mycket kommer hända det kommande året.

• Vikariatet är på ca 1,3 år med möjlighet till annan anställning efter avslut.
• Lön enligt överenskommelse, kollektivavtal finns.
• Friskvårdsbidrag och skobidrag.
• Personalmat med tillämpad kostförmån.
• Då vårt hotell är en del av BWH Hotells får du även ta del av personalrabatter på övernattning när du bor på ett Best Western hotell eller ett World Hotels hotell.

Transport:

Åker du bil hit finns gratis parkering precis utanför hotellet och om åker du Flygbussen tar det bara 20 minuter från Korsvägen i Göteborg. Har du köpt ett Göteborg AB kort kan du åka hela vägen utan extra kostnad. Direktbuss till och från Borås går kontinuerligt och tar 35 minuter.

Låter detta intressant så maila din ansökan med CV, personligt brev samt foto till:
Sabina Nilsson- Hotellchef
sn@landvetterairporthotel.se
Märk din ansökan med ”Backoffice Manager”

Rekrytering sker löpande men vi ser tillträde senast i april.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02