Annons

Bar Manager/Service Team Manager

Scandic Grand Central

Scandic Grand Central är ett New York inspirerat cityhotell med 391 hotellrum, barer, restaurang, konferenslokaler och en egen teater. Hotellet har en stark musik- och kulturprofil. Vi letar efter en talang som kan fylla vårt hus med glädje, kompetens, engagemang och drivkraft. Nästa år blir extra spännande eftersom vi lanserar en ny Club i huset – Club After Dark. Där blir dryckesförsäljningen viktig och som Service Team Manager / Bar Manager ansvarar du för alla våra barer (4 stycken) och har en stor del i hur vi presenterar utbudet och hur resultatet blir.

Vi söker Bar Manager/ Service Team Manager.
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Bar Manager/Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen som Bar Manager / Service Team Manager?
Som Service Team Manager (Bar Manager) ansvarar du för vårt barteam och all försäljning av dryck i ett hus med flera barer och serveringsytor. Nästa år blir ett spännande år med förhoppningar om stor ökning av dryckesförsäljningen. Där är du en del av detta och vi ser dig som söker som en som vill ha en utmaning på en arbetsplats med ambitioner.

Scandic Grand Central har en huvudbar, Teaterbrasseriets Bar – och där är din huvudsakliga arbetsplats, men under vissa tider på året använder vi även ytterligare barer/serveringsytor i hotellet. T ex så kommer vi under året att ha båda våra barer i Vasateatern öppna, och de kommer fungera som serveringsytor för den verksamhet som pågår där. I lobbyn kommer en pop-up bar att skapas och i en annan del av huset pågår en Clubverksamhet i samband med Vasateaterns föreställningar. Så möjligheterna till försäljningsframgångar är stora och ger också en stor flexiblilitet i jobbet som Bar Manager.

Teamet är det allra viktigaste och vi ser dig som söker denna position som en ledare som trivs bäst när det är mycket att göra, men som samtidigt kan skärma av och gå in i en adminstrativ roll när det behövs (schema, arbetsmiljöfrågor etc)

Du leder ditt team ditt du vill och lägger ner tid på att få dina kollegor att se samma bild av vart ni ska som du. Du kommer tillhöra vårt Beverage Creationteam och ingå i den stora delen av Food & Beverageavdelningar som finns på hotellet.

Du rapporterar direkt till General Manager, men du arbetar självständigt tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen på hotellet. Som ansvarig för en stor del av vår omsättning krävs att du har en bakgrund där du tidigare ansvarat för ett flertal anställda. Erforderlig dryckeskunskap är viktigt och likaså ett intresse för att hela tiden lära dig mer.

Vi ser att du deltar i arbetet i barerna och att du är införstådd med att detta inte är en dagtjänst. Vi behöver dig både kvällar, helger och nätter, men du planerar din arbetstid själv och det gör att om du har arbetat mycket under en period, självständigt planerar in din ledighet och tar ut den. Scandic följer alla arbetstidslagar och andra regler nogrannt.

Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Svenska är ett stort plus men inget krav.

Information om tjänsten:
Tjänsten är en heltidstjänst med varierande arbetstider vilket innefattar dag, kväll och helg – när verksamheten behöver helt enkelt. Vi ser gärna ett startdatum så snart som möjligt.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic Grand Central!

Några av våra medarbetare

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål. ”

Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”

Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”

Flytande engelska i tal och skrift. Svenska ej ett krav. Körkort är ett plus men inget krav.

Vi har riktigt bra förmåner

  • Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

  • Utbildning och utveckling via interna plattformar

  • Friskvårdsbidrag

  • Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

  • Rabatt hos våra partnerföretag

  • Family & Friends rabatt för din familj och vänner

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.

…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.

… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.

…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.

…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.

Kontaktperson
Stefan Sager Righetti

ANSÖK NU

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook
Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02