Annons

Chef för Duvan Hotell & konferens

Stiftelsen Samariterhemmet

Om jobbet
Vi är stolta över vår långa historia av gästfrihet och medmänsklighet som vi arbetat med sedan 1882. Diakonistiftelsen Samariterhemmet är en självständig stiftelse med kristen värdegrund och hos oss arbetar ca 90 personer. Vår hotell- och konferensverksamhet ligger centralt och består av hotell Duvan som är gemytligt med 32 rum, nyrenoverade konferens- och mötesplatser samt restaurang Otto i Samariterhemmet.

Vi är inne i en expansiv fas och att växa och utveckla hotell- och konferensverksamheten är en del av det. Hotell & konferens drivs kommersiellt men all vinst återinvesteras i verksamheterna. Våra kunder är kyrkan, organisationer, offentlig verksamhet samt företag. Läs gärna mer om oss på www.samariterhemmet.se

Uppgifter och roll
Du har fullt verksamhets-, resultat-, budget- och personalansvar. Uppdraget är att få verksamheten att växa genom ökad försäljning, ökad merförsäljning och ökat antal ramavtal. Uppdraget är också utveckling av personal och utveckling av verksamhet tex utveckling av hotellpaket, gästbemötande, hållbarhet och att tillsammans med övriga verksamheter bygga programverksamhet tex retreat och kursverksamhet.

Du representerar och medverkar till att bygga ett än starkare varumärke. Ditt personalansvar omfattar idag ca 5 personer. Du ansvarar för att sätta mål, upprätta och följa upp verksamhets- och affärsplan. Du har ansvaret för ekonomistyrning, analys och rapportering. Till ditt stöd finns supportfunktioner så som kommunikation, HR, ekonomi, fastighet inklusive vaktmästeri, kvalitet och IT. Du rapporterar till direktor och ingår i Samariterhemmets ledningsgrupp där ditt uppdrag är att bidra till helheten.

Vem är du
Du uppskattar en blandning av strategiskt och operativt arbete och att leda för utveckling och tillväxt. Du har ett kommersiellt och säljande driv och bygger och utvecklar kundrelationer och verksamhet med ett stort engagemang och med framgång. Du är inspirerande, motiverande med vilja att utveckla medarbetarna och har god förmåga att delegera. Vi förväntar oss att du är strukturerad och analytisk samtidigt som du är utpräglat lösningsorienterad och flexibel.

Din bakgrund
Vi önskar att du har erfarenhet av ledande befattning med resultat-, budget- och personalansvar helst inom aktuellt verksamhetsområde. Relevant utbildning inom hotell – konferens- och restaurangbranschen och/eller dokumenterad relevant erfarenhet där goda resultat kan påvisas.

Du har försäljnings- ekonomi- och analyskompetens. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både verbalt och skriftligt samt är bekväm med hotell- och konferensrelaterade IT-system och har goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande är om du har erfarenhet av marknadsföring. Har du utbildning inom ekonomi är det också meriterande. Körkort är önskvärt.

Korta fakta om jobbet
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Om anställningen
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Var ligger arbetsplatsen?
Dragarbrunnsgatan 70
75320 Uppsala

Arbetsgivaren
Diakonistift Samariterhemmet

Kontakt
Ann-Kristin Lyttkens
Rekryteringskonsult
ann-kristin@lyttkens.se
070-8710675

Marie Nordwall
HR-ansvarig
marie.nordwall@samariterhemmet.se
072-451 76 42

Erik Eckerdal
Direktor
erik.eckerdal@samariterhemmet.se
072-222 48 69

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02