Annons
Annons

Community Manager

United Spaces Helsingborg

Castellum-ägda United Spaces är en av Sveriges ledande och mest expansiva coworking-aktörer med tio anläggningar i fem olika städer (Stockholm, Arlanda, Uppsala, Göteborg och Malmö). Vi har i dagsläget drygt 2 700 medlemmar fördelade på ca 550 medlemsföretag från en mängd olika branscher och verksamhetsområden.

Till vår nya arena i Helsingborg söker vi nu en Community Manager med ett stort ansvar att bygga Helsingborgs bästa Community.

United Spaces Helsingborg är en Arena på 1200 kvm på ett våningsplan i nybyggda ”GreenHaus” i Oceanhamnen.

Vem är du?
Vi tror att du är en person som är engagerad och drivs av att integrera med nya människor
Vi förutsätter att du har ett väl utvecklat affärsmässigt tänk
Vi tror att du är en person som trivs med att jobba i en organisation som växer.
Vi förutsätter att du har grundläggande ekonomikunskaper för att kunna följa upp resultat, ta hand om fakturor och göra kloka hållbara inköp.
Vi förutsätter att du kan Microsoft Office.
Vi förutsätter att du tar den ekologiska, sociala och ekonomiska hållbarheten på största allvar.
Vi förutsätter att du ser laget istället för jaget.
Vi vill att du förstår att försäljning är en naturlig del av din arbetsvardag
Vi vill att du är den som på möten kommer med förslag på förbättringar och inte räds för att ta diskussioner.
Vi vill att du drivs av Passion, Öppenhet, Kul, Förtroende och Mod.

Vad gör en Community Manager på United Spaces?
En Community Manager har det yttersta ansvaret för att anläggningens medlemmar ska trivas och att de får exakt den hjälp de behöver.

Ser till så att vår community hålls levande med sociala medlemsaktiviteter, att tisdagsfrukosten är perfekt och att kaffet är nybryggt. Bland annat.

Säkerställer att in- och utflyttningar av medlemmar sker smidigt och enkelt och att ingenting faller mellan stolarna.

Har 100% fokus på den operativa verksamheten vilket inkluderar allt från att arrangera events, ta emot gäster, förbereda externa möten och konferenser och allt annat roligt som kan dyka upp.

Som Community Manager i Helsingborg kommer man att ha ansvar för att arbetsleda och stötta 1 person (Community Host).

Community Manager rapporterar till Operations Manager för Helsingborg och Malmö samt blir en del av ett team bestående av företagets övriga Community Managers.

För att lyckas som Community Manager tror vi att du kan göra följande:
• Forma en väl fungerade daglig drift med rutiner och härlig attityd som fungerar bra även om du inte är på plats
• Coacha och leda den person/er du arbetar med
• Arbeta efter ”Coworkers playbook” (vår Personalhandbok)
• Följa upp, analysera och vidta förbättringsåtgärder i syfte att öka servicenivå och förbättra Community.
• Säkerställa att du och den person/er du arbetar med följer lagar och branschregler
• Ha en tät dialog med medlemmarna och på så sätt utveckla Community
• Se till att våra medlemmar blir våra ambassadörer
• Anordna medlemsaktiviteter och event i samråd med Operations Manager
• Säkerställa din egen kompetens för att bli en bra förebild för våra värdeord Passion, Öppenhet, Förtroende, Mod och Kul

För att kunna bidra till utvecklingen är det viktigt att du är med och bidrar i:
• Personalmöten
• Löpande avstämningsmöten och resultatgenomgångar med Operations Manager

Dina närmaste kollegor:
• Operations Manager Helsingborg & Malmö
• Community Host

Vi söker dig som:
• Har minst 3 års arbetslivserfarenhet
• Har en formell utbildning på eftergymnasial nivå, gärna med inriktning mot hotell & restaurang, konferens och event.
• Har haft personalansvar
• Har stor vana vid att arbeta i olika boknings-, fakturerings- och säljstödsystem samt AV-utrustning.
• Person är driven, lösningsorienterad, nyfiken och inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Du är social och är bra på att ta människor i olika typer av situationer. Du gillar struktur och ordning och har känsla för detaljer. Men kanske framförallt- du är en service-person ut i fingerspetsarna!

Vi tror att du kan ha arbetat som:
• Receptionschef
• Konferenschef
• Guest Relation Manager
• Office Manager

Arbetstid & Anställning:
• Arbetstiden är 40 timmar i veckan (100% Operativt)
• 6 månaders provanställning
• Vi betalar månadslön och är anslutna till Visita
• Tillträde mitten av april 2022

Du rapporterar till:
• Operations Manager Helsingborg & Malmö

Kontakt
Sebastian Seeman
Operations Manager Helsingborg & Malmö – United Spaces Malmö Studiohuset

Om United Spaces
United Spaces ägs av Castellum och tillsammans planerar vi att accelerera expansionen ytterligare och fortsätta vara drivande i coworking-branschen. Idag har vi anläggningar i Stockholm, Arlanda, Uppsala, Göteborg och Malmö.
Grundat: 1999
Medarbetare: 40

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

 

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02