Annons

Community Manager till etablering i Hammarby Sjöstad

Transformatorfabriken

Snart lanseras ett nytt varumärke och koncept för living och coworking på den nordiska marknaden. Ett joint venture mellan Aberdeen Standard Investments och Ailon Group i samarbete med den prisbelönta, brittiska designern Tom Dixon.

Transformatorfabriken ligger i Hammarby Sjöstad, en kreativ och livlig plats med bra allmänna kommunikationer. I den anrika byggnaden från 1940-talet växer nu ett av Stockholms mest spännande koncept för co-working, flexibla kontor och studiolägenheter fram. I september 2021 är det dags att slå upp portarna till en unik, kreativ och hållbar mötesplats med den senaste tekniken.

Rollen
Du kommer att ansvara för att bygga upp, driva och utveckla vår co-working verksamhet. Inför öppningen innebär det bland annat att sälja in, presentera och skriva kontrakt med nya medlemmar. Då verksamheten är ny ligger ett stort ansvar på dig att planera och strukturera verksamheten och få processer och rutiner på plats.

Parallellt med detta kommer du att arbeta i den dagliga driften och erbjuda våra medlemmar den bästa tänkbara medlemsupplevelsen och service i världsklass. I rollen ligger också att planera och genomföra intressanta och spännande events för medlemmarna.

Ditt mål är att skapa Stockholms mest eftertraktade mötesplats, där våra medlemmar stormtrivs och väljer att hålla sina möten. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande och den ena dagen är sannolikt inte lik den andra. Aktiviteter som står på din dagliga meny kan vara allt från att boka möten, genomföra en visning, fixa skrivaren, beställa den bästa lunchen, till att planera spännande och intressanta event för våra uWork-medlemmar. Helt enkelt skapa en mötesplats med starka mervärden till medlemmarna genom nätverk, kunskap och intressanta upplevelser.

Din profil
Du har sannolikt erfarenhet av en liknande roll, där du är van att jobba självständigt och får saker och ting att hända. Planera, genomföra och följa upp är dina ledord. Du har en kommersiell känsla och drivs av att konvertera möjligheter till affärer, oavsett om det är med en potentiell ny medlem eller en förhandling med en leverantör.

Du har en stark kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du har en kreativ ådra för att skapa innehåll, events och nätverk som ger medlemmarna mervärden. Du är en kulturbärare i en härlig och engagerande miljö där verkliga möten sker!

För att trivas i rollen får du energi av att driva, skapa och se resultat. Du ser utmaningar som möjligheter som går att lösa. Du är van vid att jobba långsiktigt samtidigt som medlemmarnas behov och dagens uppgifter måste lösas här och nu.

Krav för rollen
• flera års erfarenhet från hotell, konferens/event eller liknande verksamhet
• erfarenhet av att boka och administrera mötesbokningar från förfrågan, kontrakt till faktura
• erfarenhet av att bygga upp och utveckla servicekoncept
• van att arbeta självständigt mot tydliga ekonomiska mål med fullt drift- och resultatansvar för verksamheten
• van att utveckla och implementera processer och rutiner
• erfarenhet av att hantera avtal och leverantörskontakter
• van att bygga relationer på olika nivåer
• erfarenhet av att hantera sociala medier professionellt
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• systemvana och teknisk kunnig inom bl a AV teknik

Meriterande
• relevant högskoleutbildning eller motsvarande är meriterande
• erfarenhet från liknande befattning inom co-working, kontor eller som community manager

Ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Urvalet Executive AB. Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida:
https://urvalet.se/karriar/?_p=job&_id=117825, där du också sänder in din ansökan.

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor, välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Urvalet: Linda Wiltbourn, linda.wiltbourn@urvalet.se

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02