Contact Center Manager
Svenska Mässan Gothia Towers
 									
 									 						Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.
Vi brinner för att skapa oförglömliga upplevelser och vet att den personliga servicen gör hela skillnaden. Nu söker vi en Manager för vårt Contact Center – en nyckelroll där du får kombinera ledarskap, gästfokus och affärsmannaskap.
Om rollen
Du ansvarar för att driva och utveckla hotellets Contact Center och ser till att varje kontakt håller högsta servicenivå. Rollen som chef kombinerar operativt arbete med strategiskt ansvar – du arbetar med mål, uppföljning och utveckling av både team och processer.
Innehållet i rollen innebär mer än att jobba med traditionell kundservice – du och ditt team är med och optimerar beläggningen i hela vår anläggning: logi på Gothia Towers och Upper House, Spa och våra restauranger Heaven23, Corner samt pop-up som ex julbord. Allt detta görs i nära samarbete med bl a Revenue, F & B, Front Office och Spa. Delar av teamet fokuserar på större grupper för arrangörer av kongresser, events och utställare på våra mässor.
Du har personalansvar för 12 medarbetare, och leder teamet ihop med avdelningens Supervisor. Rollen rapporterar till Director of Hotel & Spa och är en del av ledningsgruppen för hotellverksamheten.
Ditt ansvar
• Leda, motivera och utveckla teamet i det dagliga arbetet.
• Vara drivande i utvecklingen av hela gästresan – från första kontakt till återkommande gäst.
• Säkerställa hög tillgänglighet och servicekvalitet i alla kanaler
• Optimera bemanning, arbetsflöden och processer
• Arbeta datadrivet för att förbättra konvertering, beläggning och gästnöjdhet
Vi söker dig som:
Brinner för personlig service och ledarskap. Du är en trygg, motiverande och inspirerande ledare som får medarbetare att växa. Har förmåga att växla mellan operativa detaljer och strategiskt arbete. Är van att arbeta med KPI:er, digitala kanaler och beläggningsoptimering.
• Är en driven, strukturerad och prestigelös person med ett högt engagemang. Du står för handlingskraft och är en positiv kraft att räkna med.
• Har erfarenhet av ledarskap och personalansvar inom hotell eller annat från besöksnäringen och med fördel från en liknande roll med stora gästvolymer.
• Har ett personligt intresse av att utveckla digital kundservice
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
• Har utbildning inom Hospitality Management eller motsvarande.
Varför ska du välja oss?
Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.
Information om tjänsten
I den här rekryteringsprocessen vill vi gärna att du bifogar ditt cv men du behöver inte skicka med ett personligt brev. Istället vill vi att du svarar på några frågor i nästa steg av ansökan.
Tjänsten är heltid och ingår i Visita Unionens avtalsområde.
Sista ansökningsdag är 16/11 men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så vänta inte med att skicka in din ansökan. Startdatum enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Lisette Norberg, Director of Hotel & Spa, lisette.norberg@gothiatowers.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com
Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden – engagemang, samarbete och mod – är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook
  	        
			:quality(85)/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2Fhelio_logga_bw.png)
:quality(85)/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2Fsjostaden-logo.jpg)
:quality(85)/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F03%2FGio_Logo_Printgron.png)
:quality(85)/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fstenungsbaden-yacht-loggo.webp)
:quality(85)/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FERTH-Hotorgshallen-logga-webb-Visita-anpassad.jpg)