Annons
Annons

Driven och strategisk Booking Manager

Wallmans Group

Wallmans Group samlar tre av Sveriges mest välkända och omåttligt populära koncept för nöjesupplevelser i världsklass – Wallmans, Golden Hits och nya The Concept. Wallmans var först i Sverige med Dinnershows, den framgångsrika kombinationen god mat och glittrande show. Grunden lades av nöjesprofilen Hasse Wallman redan 1956 och sedan dess har svenskar haft lite lite roligare. Konceptet har expanderat över Sverige, och även utanför gränserna. Idag sprider Wallmans stjärnglans i Köpenhamn, Oslo och Stockholm samt på turné.

I Wallmans Group ingår Hamburger Börs, och många stora namn inom underhållningsbranschen både internationellt och i Sverige har någon gång stått på denna scen. Här ingår även Golden Hits, ett veritabelt nöjespalats i hjärtat av Stockholm med grymma shower och tillhörande menyer, samt fem barer och nattklubb med tre dansgolv. The Concept är gruppens nya arena som öppnar i Göteborg den 16 mars. Kaxigt, spännande och annorlunda. Goodbye boring!

Ansvarsbeskrivning
Som Booking Manager har du det övergripande ansvaret att leda arbetet med bokning och sälj. Det handlar om att säkerställa försäljning av samtliga platser inom våra arenor i Stockholm och Göteborg.

Du är även projektägare avseende Tickster bordsbokning för Wallmans Group. Du leder projektgruppen, och leder och driver de utvecklingspunkter som Wallmans Group önskar gentemot Tickster. Du håller i kontakten med projektledare, testar och godkänner nya uppdateringar i systemet samt samlar input och information från alla delar av bolaget. Du skapar rutiner för bokningsflöden och processer, och du både utbildar och överser utbildning i Tickster för personal i Wallmans Group.

Du är ytterst ansvarig för upplägg i bokningssystem av produktioner och föreställningar vid nya släpp. Det handlar om att t ex redigera tider, menyer etc i bokningsflödet, hantera upplägg av dryckespaket och övriga varor samt merförsäljning. Vidare för du och följer upp bokningsstatistik och driver arbetet med en flexibel prissättning, samt utvecklar nya uppdaterade av- och ombokningsregler.

Du leder 3 bokningsassistenter i deras dagliga arbete.

Egenskaper och kunskaper som krävs för att klara jobbet
Du har minst gymnasieutbildning och 3-5 års erfarenhet från bokning och kundservice, eller liknande. Du tänker affärsmässigt och har en övergripande affärsförståelse. Revenue Managementutbildning med praktisk erfarenhet är tungt vägande.

Som person har du lätt att ge service och skapa goda relationer med både kunder och kollegor. Du är en god kommunikatör och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Om du dessutom älskar att ha kul på jobbet är det ett extra plus.

Tjänsten är förlagd till dagtid vardagar med placering i Stockholm och rapporterar till Head of Sales & Marketing.

Intervjuer sker löpande. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Gustafsson på 0709-698 600, karin@peopledevelopment.se eller Kristina Windseth på 070-590 86 38, kristina@peopledevelopment.se.

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02