General Manager
Ronnums Herrgård
/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F01%2FRonnum-11.jpg)
Till vår vackra herrgård utanför Vänersborg söker vi dig med ett genuint intresse för mat- och dryck och som tillsammans med oss vill vara med och lyfta Ronnum till 2.0!
I naturskön miljö precis vid foten av Halleberg och Hunneberg i Vargön, vid Vänerns sydspets ligger Ronnums Herrgård. Omgiven av en sju hektar stor park med Göta älv rinnande söder ut strax intill erbjuder Ronnums Herrgård, med sina anor från 1100-talet en inspirerande miljö, perfekt för möten och större events. Restaurang i toppklass, en imponerande vinkällare och trevliga, unikt inredda rum gör det lätt att finna såväl inspiration som arbetsro på Ronnums Herrgård. Mer information om herrgården finns att läsa här.
Rollbeskrivning
Som General Manager på Ronnums Herrgård krävs att du har erfarenhet av arbete med stora events och banketter. Du kommer röra dig högt och lågt, vitt och brett för att skapa en framgångsrik arbetsplats och härlig mötes- och hotellupplevelse.
Arbeta på Ronnum är inte bara ett arbete utan en livsstil. För att lyckas i din roll som General Manager är det viktigt att du är nära verksamheten både med gäster och anställda. Genom storytelling visualiserar du och lyfter fram Ronnum och vad Ronnum erbjuder. För dig är sociala medier lika relevant för Ronnums varumärke som luften vi andas. Du är skicklig i sociala medier för att öka engagemanget, skapa verkliga relationer och personliga kontakter. Du är Ronnums ansikte utåt då du i allra högsta grad är med och påverkar gästens intryck och vistelse.
Det yttersta ansvaret för hela verksamheten är ditt, alltifrån att bygga varumärket vidare till att nå beläggnings- och finansiella mål. Du håller dig väl insatt i allt som erbjuds på hotellet i syfte att säkerhetsställa gäst och medarbetarnöjdhet
Som person har du en egen motor, driver och tar egna initiativ för att utveckla hotellet inom ramen för konceptet. Du måste kunna hantera stressiga situationer, vara flexibel och ha förmågan att se lösningar där andra ser problem.
Vi söker dig med
• Tidigare erfarenhet av en ledande befattning med personalansvar, stark problemlösnings-samt numerisk/analytisk förmåga
• Erfarenhet av arbete med försäljning och marknad med ett utpräglat kommersiellt tänkande.
• Relevant utbildning hotell- och restaurangbranschen och/eller minst fem års arbetslivserfarenhet från hotellverksamhet. Ekonomiutbildning är meriterande.
• Tidigare erfarenhet av arbete med stora events är meriterande
• Mycket energi, som gillar ett högt tempo, har ett personligt engagemang och kan entusiasmera människor
För mer information om tjänsten kontakta Regional Manager Helena Söderberg, 0709–925 928 alternativt helena.soderberg@ligula.se
Rekryteringen sker löpande så vänta inte, vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!
Ansökan gör du på www.ligula.se/karriar
Varmt välkommen med din ansökan!
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook