Hotellchef
Scandic Kungens Kurva & Scandic Skärholmen
Hotellchef- som vill leda och ta ansvar för vår hotellverksamhet
På vårt hotell sluter våra kollegor upp varje dag för att skapa fantastiska upplevelser för våra gäster. På Scandic har vi också ett starkt driv att bry oss om varandra och vår planet.
Som ansvarig chef för vår hotellverksamhet, inom housekeeping och reception, leder du chefer och coachar dessa dagligen i deras arbete. Du bör därför vara säljande, kreativ och drivas av att hantera oförutsägbara situationer då ingen dag på Scandic Kungens Kurva & Scandic Skärholmen är den andra lik. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men vi vet att alla avdelningar kommer sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team som tillsammans skapar en arbetsplats med gästfokus, värme och mycket glädje.
Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
Ha resultat-, kvalitet- och personalansvar för avdelningarna reception och houseekeping
Inspirera och motivera dina medarbetare
Rekrytera och attrahera framtida Scandicarbetare
Driva interna projekt
Ingå i hotellets ledningsgrupp.
Som hotellchef andas du ett starkt ledarskap och har en utpräglad serviceanda. Helhetsperspektivet och samarbetet mellan våra hotellavdelningar är något som du förstår den viktiga aspekten av och förmedlar detta väl till dina medarbetare. Det är du som är drivande och konkretiserar idéer från såväl dig själv som dina medarbetare. Du vill ta ett stort ansvar och leda våra chefer till att bli ännu bättre!
Vi söker helt enkelt dig som är genuint intresserad av våra gästers välbefinnande såväl som medarbetarens.
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
Relevant utbildning
Dokumenterad av ledarskap, gärna inom servicebranschen
Erfarenhet av budgetering
Goda kunskaper i svenska och engelska
Goda datakunskaper
Information om tjänsten:
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är ute.
Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Kungens Kurva & Scandic Skärholmen!
Några av våra medarbetare
Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål. ”
Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”
Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”
James Perrott
Performance Marketing Manager
”Scandic är på en digital resa och alla jobbar hårt för att få det att hända.”
Vi har riktigt bra förmåner
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss
Family & Friends rabatt för din familj och vänner
Rabatt hos våra partnerföretag
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
Hälsosam personalmat & friskvårdsbidrag
Utbildning och utveckling via interna plattformar
På de 130 destinationer där våra 280 hotell finns, skapar vi enastående upplevelser för de många människorna att njuta av, inklusive oss själva.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.
BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.
BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.
BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.
…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
…har en tillgänglighetsstandard bestående av 135 punkter, i syfte att ge samma service, produkter och tjänster tillgängliga för alla.
… serverar mer än 25 miljoner koppar kaffe varje år och att allt kaffe som serveras är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…ständigt utvecklar hållbarhetsarbetet, där vi senast valt bort sugrör, drinkpinnar, tandborstar och take away-lock gjorda i plast.
…har KRAV-märkt frukost på alla svenska hotell sedan 2001. Scandic har också varit engagerad som rådgivare vid utvecklingen av kriterier för KRAV.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare åtta år i rad, av Sustainable Brand Index.
… i fler än 4 fall av 5 har Svanen-märkta hotell och vi jobbar för att samtliga hotell ska uppnå kravmärkningen.
…har arrangerat världens största blind-lunch i totalt mörker, för att uppmärksamma synskadade under dagen för personer med funktionshinder.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook